کد مطلب: ۵۱۰۹۷۶

گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بازار سرمایه:

پیش‌بینی بورس فردا ۱۲ بهمن ۹۹ / بازار فردا سبز است؟

پیش‌بینی بورس فردا ۱۲ بهمن ۹۹ / بازار فردا سبز است؟

بازار سرمایه اولین روز هفته جاری را مثبت شروع کرد. شاخص کل با ۲٫۵ درصد رشد، به محدوده یک میلیون و ۲۳۷ هزار واحدی رسید. آیا شاخص، فردا هم مثبت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند بازار سرمایه در روزهای اخیر نوسان داشته است. در برخی از روزها شاخص با اندکی بهبود عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشته و در روزی دیگر شاخص کمی افت کرده است. اما برخی معتقدند مقدمات رشد بازار سرمایه فراهم شده است و تنها نکته لازم برای بهبود وضعیت، بازگشت اعتماد به بازار است.

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه هم در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: فردا روند بازار سرمایه همچنان مثبت است و انتظار می‌رود که بازار رشد کند.

به گفته این کارشناس بورسی، به نظر می‌رسد ظرفیت ریزش بورس پر شده است و بازار تمایل چندانی برای ریزش ندارد. از طرف دیگر، تغییر رئیس سازمان بورس امیدواری جدیدی در بازار ایجاد کرده و سهامداران امیدوار شده‌اند که نگاه دولت به بورس تغییر کرده و برخلاف چند ماه گذشته، دولت تمایل به حمایت از بازار سرمایه دارد.

به گفته هلالات دوره اصلاح بورس تمام شده و بازار به اخبار منفی واکنشی نشان نمی‌دهد. او می‌گوید در ماه‌های گذشته بورس به هر خبر و شایعه منفی واکنش نشان می‌داد اما اکنون بازار علاقه خود به این اخبار را از دست داده است.

این کارشناس می‌گوید احتمالا رشد شاخص بورس ادامه دارد، اگرچه نمی‌توان انتظار داشت که رشد شارپی در پیش باشد. اما اگر روند کنونی حفظ شود، بازار می‌تواند تا پایان سال به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد هم برسد.

آخرین و جدیدترین اخبار درباره بورس را صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شیدا

    من از مهر ماه از همه ی نظرات کارشناسان اسکیرین شات آخ ببخشید عکس گرفتم با اینکه ریزش ادامه دار بود همه فردای اون روز را صعودی می گفتند که همه عمدا دروغ می گفتند ۹۰ درصد سهامداران حقیقی با پودر سرمایه شان از بورس رفتند با این بی اعتمادی که باعث شدند دست همه رو شد دقیقا تا شهریور ۱۴۰۰ همین وضعیت ادامه دارد تا دولت بعدی و رئیس بعدی هر کس میتونه بره دل به دروغ نبندید حتی با ضرر بالا

  • ناشناس

    سبزاگر قرمز منظورتان است بله بعد دولت و وزیر آن براحتی جلوی چشم ملت ایران دروغ گفته و دستوری بودن بازار منکر میشوند روز اول برای خوشامد گویی ریاست جدید دستور رشد داده شد از فردای تمام بازار را خونی میکنند ریاست سازمان هم کوتاهترین دیوار را مشکل این بلا میداند یک عده جوان که عاشق مدیریت هستند با فروش هستی ملت فخر میکنند ودست زیرچانه بخودنمایی میپردازند

  • ناشناس

    فقط نوسان از ملت!

  • ناشناس

    امروز اینقدر سبز بود قرمز می‌دیدم

  • مرجان

    مردم با حرفهای ناامید کننده باعث خرابی بازار میشن اگر سهامدار هستید پس اگر عرضه ی تبلیغ بازار خودتون رو ندارید اینقدر ساز مخالف نزنید خود شما هستید که روی صعود یا سقوط بازار تاثیر می گذارید اگر ناامیدی تزریق کنید نتیجه ای که بخواهید نمی گیرید

  • ناشناس

    سلام ..
    بنظرتون ثقزوی فردا مثبت میشه خروج بزنم؟

  • ناشناس

    تحلیل شما هم آبکی است امروز هم خیلی از نمادهای مهم قرمز بودند مانند پالایش و نمادهای پالایشگاه، فولاد و…

  • ناشناس

    همش دروغ دروغ دروغ دیگه بسه

  • ناشناس

    آقا این چه حرکتی دولت انجام می دهد۳۰میلیون تومان سهام پالایش یکم خریده بودم باکلی ضرر ۱۶میلیون توانستم بفروشم کدام ضرر مرادولت جبران کرده در بازاری که سهمها هر روز ۵منفی میدادند دولت پالایش یکم رادستوری ۱۰درصد ۱۰ درصد مثبت میکرد یه عده دیگر سودشو بردند و ما کلی ضرر کردیم یه عده ای مثل واعظی شده کارشناس بازار سرمایه و با طرحهای به درد نخور و غیر کارشناسی به سهامداران فقط ضرر میرساند

  • زیان دیده کهنه کار

    شما مردمو چی فرض کردین،این مثبت شدن شاخص و سهام که اول یه منفی پنج یا چهار میخوره.بعد دو درصد میره بالا باز موکول میشه به فردا و فردا و فرداهای دیگر هم بهمین نحو.اینجوری راه بجای نمیبریم.توی منفی خوردنها ده روز پشت سر هم منفی5 کامل یه روز مثبت2 میشد. الان باید مسیر رو بالعکس طی کنه که ضررهامون جبران شه ولی هی یه قدم میره جلو 2 قدم میاد عقب.فقط از ملت بیچاره نوسان میگرن و فعلن فعلنها این بورس درست بشو نخواهد بود.خدا لعنتتون کنه.