کد مطلب: ۲۱۷۶۶۵

امضای قراردادهای پژوهشی شرکت ملی نفت با ۵ دانشگاه ایرانی

امضای قراردادهای پژوهشی شرکت ملی نفت با ۵ دانشگاه ایرانی

قراردادهای پژوهشی در حوزه اکتشاف بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه‌های خوارزمی، شهید بهشتی، شهید چمران، فردوسی مشهد و صنعتی شاهرود با حضور وزیران نفت و علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

صبح امروز با حضور وزرای نفت و علوم، تحقیقات و فناوری، 5 قرارداد بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه‌های ایرانی به امضا رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدت این قرادادها که در حوزه اکتشاف بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه‌های خوارزمی، شهید بهشتی، شهید چمران، فردوسی مشهد و صنعتی شاهرود امضا شد، با توجه به کاربست اقتصاد مقاومتی و دانش پایه کردن امور عملیاتی و توسعه همکاری‌های پژوهشی و فناورانه در شرکت ملی نفت ایران به صورت بلندمدت 10 ساله در نظر گرفته شده است.

با اجرایی شدن این طرح‌ها و راه اندازی مراکز علمی - مهارتی مربوطه و بعد از انتقال فناوری‌های نوین و بومی‌سازی فناوری‌ها، انجام یا ساخت دستگاه‌های مربوطه در داخل کشور امکان‌پذیر و قابل رقابت با محصول دیگر شرکت‌های خارجی خواهد بود.

بر این اساس، قرارداد توسعه فناوری‌های نوین ژئوشیمیایی اکتشافی با تاکید بر مدل‌سازی هیدروکربوری حوضه رسوبی در ناحیه دزفول شمالی با دانشگاه شهید بهشتی، قرارداد توسعه فناوری بهبود تصویرسازی زیرسطحی در اکتشاف منابع هیدروکربوری در حوضه رسوبی کپه داغ با دانشگاه فردوسی مشهد و قرارداد توسعه فناوری‌های سنگ‌های کربناته شکافدار در ناحیه دشت آبادان با دانشگاه خوارزمی به امضا رسید.

همچنین قرارداد کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربوری و فناوری‌های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه‌های اکتشافی با دانشگاه صنعتی شاهرود و قرارداد توسعه فناوری‌های نوین ژئوشیمیایی اکتشافی با تاکید بر ژئوشیمی سطحی و زیرسطحی در ناحیه دشت آبادان با دانشگاه شهید چمران اهواز امضا شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.