کد مطلب: ۵۲۹۲۱۰

انتشار اوراق بدهی ۱۰ هلدینگ بزرگ در بورس

انتشار اوراق بدهی ۱۰ هلدینگ بزرگ در بورس

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار اوراق بدهی ۱۰ هلدینگ بزرگ در بازار سرمایه از شنبه خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میثم فدایی گفت:۱۰ هلدینگ بزرگ کشور، درخواست کتبی برای انتشار اوراق بدهی به سازمان بورس ارسال کردند که درخواست‌ها در حال بررسی است و از شنبه هفته آینده اوراق منتشر می‌کنند.

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: درباره انتشار اوراق بدهی افزود: روز گذشته، ابلاغیه ممنوعیت انتشار اوراق برای خرید سهام توسط هلدینگ‌ها برداشته شد، برهمین اساس با لغو این ابلاغیه، هلدینگ‌ها می‌توانند برای خرید سهام، اوراق بدهی منتشر کنند.

فدایی بیان کرد: ظرفیت انتشار اوراق بدهی توسط هلدینگ‌ها از هزار میلیارد تومان تا ۵ هزار میلیارد تومان است و تاکنون ۱۰ هلدینگ بزرگ کشور درخواست انتشار اوراق داده‌اند.

وی ادامه داد: در خواست‌ها به سرعت در حال بررسی است و شنبه ۱۰ هلدینگ بزرگ، اوراق بدهی انتشار می‌کنند.

وی با بیان اینکه انتشار اوراق تاثیر زیادی در روند بازار می‌گذارد گفت: با انتشار این اوراق بازار سرمایه رونق می‌گیرد و باعث می‌شود صف‌های فروش در بازار جمع‌آوری شوند.

وی با بیان اینکه یکی از ابزار‌های تامین مالی بازار سرمایه، اوراق بدهی است افزود: بازار‌های مالی با دو روش تامین مالی می‌شوند، تامین مالی میان مدت و کوتاه مدت که مختص بنگاه‌های اقتصادی است و تامین مالی بلند مدت که مختص بازار سرمایه است.

فدایی درباره روند انتشار اوراق بدهی تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ برای انتشار اوراق بدهی درخواست خود را به شرکت‌های تامین سرمایه که متولی انتشار اوراق هستند ارسال می‌کنند و این شرکت‌ها نیز با جمع‌آوری مدارک و اطلاعات شرکت، درخواست را به سازمان بورس برای دریافت مجوز ارسال می‌کنند.

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بعد از دریافت مجوز از سوی سازمان بورس، اوراق در بازار منتشر می‌شود و افراد حقوقی و حقیقی می‌توانند اوراق را خریداری کنند,، اما عموما صندوق‌های سرمایه‌گذاری این اوراق را خریداری می‌کنند.

آخرین اخبار حوزه بورس را در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سود اوراق چند درصده؟ اگه قرار باشه سهام‌دارها سهم‌هاشون رو بفروشن که اوراق بخرن و از اون طرف هلدینگ‌ها سهم بخرن که تأثیری نداره. فقط چندتا سهم دست‌به‌دست میشه.

    • ناشناس

      در حدود ۲۰ درصد

  • ناشناس

    یعنی چند روزی برای فروش این اوراق باید صبر کنیم وبعد دوز اول واکسن میلیاردی تزریق میشه یا از شنبه

  • ناشناس

    تورو خدا یکماه مثبتش کنین ما پولمونو بکشیم بیرون قسم میخورم تا 50 ساله دیگه از صد کیلومتری بورس ایران رد نمیشم یه اشتباهی کردیم تاوانش هم دادیم دیگه قول میدم تو کاری که به من مربوط نیس دخالت نکنم همون نون کارگری میخوریم میگیم الهی شکر

  • ناشناس

    مسئولین وزارت اقتصاد و بورس دولت در اوج شاخص بورس در تیرماه 99 به نزدیکان دولت از طریق رانت اطلاعاتی ، اطلاع داده که از بورس خارج شوند چرا که قرار است 500 هزار میلیارد تومان از بورس نقدینگی خارج کنند بعبارتی یک میلیون واحد شاخص را زمین بزنند و این اوج خیانت در حق 50 میلیون سهامدار بورسی است که خود دولت روحانی با تضمین آنها را دعوت به بورس و حمایت از تولید کرده بود ، کسی از حقش نمی گذرد ما به خدا و عدالت کائنات ایمان داریم ، امیدواریم خداوند شاخص را متناسب قیمت ها قرار دهد و مسببان غارت سرمایه های مردم در بورس و موسسات اعتباری همچون کاسپین را حذف کند.

  • ناشناس

    عمرا ب پولتون برسید این دولت میدونه اگه مردم حتی سودم نکنن،فقط یر ب یر بشن سریع از بورس میکشن بیرون،پولتونو نگه میدارن باهاش بازی میکنن،کشور اسلامی تا الان ب ما رحم نکرده

  • ناشناس

    زمانی بازار با ثبات میشه که دولت مستقیما پول تزریق کنه به صندوق حمایت بازار و سهام های شرکت های کوچک و بزرگ با هم خریداری بشن و صف های فروش جمع بشن.

  • رستم سیستان

    پولا رو میبرید و میخورید و پس نمیدن مردم هم براتون مهم نیستن مثل شما تاریخ به خودش ندیده از صدتا دشمن بدترین طرف بچش شیمی درمانی داره پولش تو صف فروش چجوری خارج کنه من واریز وجه خودروسازی دارم 70میلیون رو بردم بشه 100شده 30بازم فروش نمیره

  • بهنام

    ،به خدا ماهم ایرانی هستیم ،نه اسرائیلی هستیم ونه آمریکایی،چرا شما به هموطنان خودتان رحم نمیکنید،آقا من اشتباه کردم اومدم بورس ،یه مدت بازار متعادل کنید،دیگر هیچوقت طرف بورس نمی رم