خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۶۹۵۱

آغاز انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی در کدال

آغاز انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی در کدال

از روز گذشته، ۲۹ فروردین ماه، بسیاری از شرکت‌های دولتی برای اولین بار صورت‌های مالی سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود را به صورت عمومی در سامانه کدال منتشر کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در میان اطلاعیه‌های منتشر شده، در این سامانه، نام شرکت‌هایی از جمله شرکت‌های آب، برق و گاز استانی، شرکت‌های خدمات بازرگانی، پالایشگاه‌ها، مناطق ویژه اقتصادی، شهرک‌های صنعتی، ایمیدرو، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ارتباطات زیرساخت، فرودگاه امام خمینی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و بسیاری دیگر از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و بزرگان صنعت نفت و حفاری ایران به چشم می‌خورد.

روند افشای صورت مالی شرکت‌های دولتی، از شهریور ماه سال گذشته و پس از اعلام سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد آغاز شد. خاندوزی این اقدام را در راستای افزایش نظارت‌های عمومی بر عملکرد شرکت‌های دولتی و بهبود عملکرد آنها دانسته بود.

در اولین مرحله این اقدام، شرکت‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد از جمله، سازمان خصوصی سازی، سازمان حسابرسی و بانک‌های دولتی، صورت‌های مالی خود را افشا کردند و به نظر می‌رسد که اطلاعیه‌های این روزهای شرکت‌های دولتی در سامانه کدال، از آغاز دور دوم شفاف‌سازی عملکرد دولت خبر دارد.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارگزار بازار سرمایه

    باسلام و احترام خدمت سردبیر محترم
    با توجه به ارتباط گسترده ای که با سهامداران دارم لطفا پیگیر وضعیت سهام پالایش و دارایکم باشید.این دو صندوق را دولت به مردم فروخته و درحالیکه قیمت ناو این دو سهم خیلی بالاست اما قیمت سهم خیلی پایین مانده و باعث آزرده خاطر 70 درصد سهامداران بورس شده.حتی اگر شاخص بورس 2 میلیون هم شود تا وقتی این دو صندوق که جمعیت میلیونی از سهامداران را در ضرر نگه داشته اعتماد به بورس بر نمیگردد.
    ریاست جمهوری قول داده بودند ضرر زیان سهامداران صندوق های دولت را جبران کنند و رئیس بورس هم قول داده بودند تا آخر سال 1400 قیمت این دو صندوق را به قیمت ناو می رساند.اما هنوز به وعده ها رسیدگی نشده.
    لطفا پیگیر باشید تا این دو سهم هم تکان بخورد.تا فشار روانی و تبلیغاتی علیه دولت و سازمان بورس کمتر شود.
    مشکل بورس شاخص کل نیست!مشکل دو صندوق دارایکم و پالایش است که خیلی ها را برده تو ضرر و دو سال خواب پول سهامداران هم داشته است.
    مشکل بورس حدود 18 عرضه اولیه است که از دو سال پیش سهامدارانشان در ضرر هستند.
    مشکل بورس سودهای رسوب کرده در حساب شرکتهای بورسی است که در سالهای قبل بحساب سهامداران واریز نشده و متاسفانه شرکتها حاضر نیستن این سودهای رسوب کرده را از سجام واریز کنند.
    لطفا تمرکز کنید روی وضعیت دو صندوق عرضه شده دولت و عرضه اولیه های دولتی که منفی شده اند و سودهای رسوب شده سهامداران که باید از سجام واریز شود تا تکلیف این سودها مشخص گردد.
    میلیونها سهامدار تا در پرتفو خود منفی بودن پالایش و دارایکم و حدود 18 عرضه اولیه را از دوسال پیش می بینند اعتمادشان بر نمیگردد.
    تمرکز دولت بر سهام های شاخص ساز فقط به نفع حرفه ای ها تمام شده و مردم عادی در بورس ضررهاشون جبران نشده.
    این مطالب را پیگیری کنید و به اطلاع مسئولان دولت و سازمان بورس برسانید.
    بابت پیگیرهای خوب خبرگزاری شما پیشاپیش تشکر میکنم.
    کارشناس و کارگزار یک کارگزاری در شهرستان

  • یا الله

    ان شاء الله انتشار صورت های شفاف مالی شرکتها منجر به تقسیم سوددهی بیشتری برای سهامداران متضرر ومالباخته دو ساله هموطنانم در بازار بورس باشد, مردم میهنم شایسته بهترین حالت رفاه واقتصاد ومعیشت خوب وسعادتمندی را دارند .

  • ناشناس

    پالایش یکم داغ دولت بر پیشانی اعتماد مردم بود شما کارگری در نظر بگیرید که به دولت اعتماد کرد و پول قلک بچه هاشو براشون سهام پالایش یکم خرید که هیچوقت به دوم نرسید

  • ناشناس

    صورت های مالی مثبت هست و تاثیرش رو بر رشد شاخص خواهد گذاشت شاخص با موفقیت از ۱۵۰۰ گذشت و این باعث سرازیر شدن سرمایه به بورس میشود و البته عبور از ۱۶۰۰ جذب پول به بورس رو بیشتر می‌کنه شاخص پتانسیل رسیدن به ۳ونیم میلیون واحد رو داره

  • ناشناس

    سهما داره حبابی میره بالا نخرید
    حقوقیا یه دفعه خالی میکنند
    مثل چند سال قبل میندازند به ملت و فرار میکنند

  • ناشناس

    لیست ابربدهکاران بانکی منتشر شد ولی مهم برخورد با این بدهکارانه . این بدهکاران یکی از عوامل رشد تورم هستند و باید هرچه سریع تر قانون با آنها برخورد کند .

  • ناشناس

    سلام بر سید ابراهیم و یارانش
    خداوند حفظتون کند