کد مطلب: ۲۸۱۸۰۶

انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت راهداری

انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت راهداری

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با موافقت شورای اقتصاد برای تامین هزینه‌های نگهداری راه‌ها، ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می‌کند.

با موافقت شورای اقتصاد و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی با عاملیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجاز شد برای حفظ و نگهداری راه‌های شریانی کشور، اوراق مشارکت ریالی منتشر و عرضه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،بر اساس این مصوبه، سازمان راهداری می‌تواند تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان به انتشار اوراق مشارکت صرفا برای «ارتقای ایمنی جاده‌های کشور»، «بهبود رویه‌های راه‌ها» و «اجرای طرح‌های ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور» اقدام کند.

همچنین این شورا، سازمان راهداری را مکلف کرده تا بازپرداخت سودهای علی الحساب، کارمزد و سایر هزینه‌های ناشی از انتشار اوراق مشارکت را از محل منابع داخلی خود تامین کند. همچنین این سازمان باید اعتبار لازم برای هزینه‌های مذکور را در بودجه سنواتی خود منظور کند.

عوارض آزادراه‌ها بیشتر می‌شود؟

گفتنی است از دیگر مصوبات دیروز شورای اقتصاد، مکلف شدن وزارت راه و شهرسازی به ارئه پیشنهادات خود در خصوص بازنگری در نرخ عوارض آزادراهی است.

بنابرگزارش، در حال حاضر ۳ آزادراه تهران ـ قم، کرج ـ قزوین و بخش کوچکی از آزادراه بندرعباس ـ سیرجان که در استان هرمزگان واقع است، آزادراه دولتی هستند که نرخ عوارض این آزادراه‌ها در شورای اقتصاد به تصویب می‌رسد.

بر اساس قانون، عوارض سایر آزادراه‌ها که خصوصی محسوب می‌شوند، توسط وزیر راه و شهرسازی تعیین می‌شود.

داوود کشاورزیان رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جادهای نیز پیش از این از ارائه پیشنهاد این سازمان به شورای اقتصاد برای افزایش عوارض آزادراه‌های دولتی از جمله آزادراه تهران ـ قم تا سقف ۱۵۰۰ تومان (سه برابر نرخ فعلی) و مخالفت شورای اقتصاد با آن خبر داده بود.

2847894

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.