کد مطلب: ۳۳۸۷۶۳

خجسته مطرح کرد:

انتقاد نماینده مجلس از اقدام عجیب خودروسازان

انتقاد نماینده مجلس از اقدام عجیب خودروسازان

امیر خجسته گفت: خودروسازان نه تنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند بلکه به خریدارانی که خرید قطعی کرده‌اند فرمی برای انصراف از سود مشارکتی ارائه می‌دند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه عدم پایبندی خودروسازان به تعهدات خود به معضل و مصیبتی برای کشور تبدیل شده است، گفت: این شرکت‌ها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و از تمام مسئولیت‌های خود شانه خالی می‌کنند. اگرچه خودروسازان مشکلاتی دارند اما نباید با غارت مردم منابع مالی خود را تامین کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس‌شورای اسلامی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور وزیر صنعت و مدیران عامل دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور برگزار شد، افزود: در این جلسه تمام مسائل و مشکلات این شرکت‌ها بررسی شد این شرکت‌ها ادعا کردند به تمام تعهدات خود تا خرداد ماه عمل کرده و محصولات ثبت نام شده را بدون مشکلی به دست خریدارن خواهند رسانند.

وی بیان کرد: علیرغم تمام ادعاهای شرکت‌های خودروسازان مبنی بر عمل به تعهدات، براساس گزارش‌های رسیده این دو شرکت نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند بلکه به خریدارانی که خرید قطعی کرده‌اند فرمی ارائه می‌دهند با این مضمون که اگر از سود مشارکتی که به دلیل دیرکرد باید پرداخت شود انصراف دهند می‌توانند خودروی خود را دریافت کنند درغیر این صورت خودرویی برای تحویل وجود ندارد.

دلیل خودروسازان برای عدم تحویل خودرو چیست؟

وی اظهار کرد: اگر خودروسازان نبود قطعه را دلیل تاخیر در تحویل خودرو بیان می‌کنند چگونه مشروط بر اینکه خریداران فرم صرف نظر از سود مشارکت را تکمیل کنند خودرو به آنها تحویل داده می‌شود. اگر خودرو موجود است باید بدون اما و اگر نه تنها به خرید قطعی‌ها بلکه به افرادی که در پیش فروش شرکت کرده‌اند نیز خودرو را بدون تاخیر تحویل دهند.

تعهد شرکت‌های خودروساز تا پایان سال جاری تحویل 270 هزار خودرو است

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه وزیر صنعت باید به موضوع تعهدات شرکت‌های خودروساز ورود کند، خاطرنشان کرد: تعهد شرکت‌های خودروساز تا پایان سال جاری تحویل 270 هزار خودرو است.

قیمت‌ خودرو در بازار توسط دلالان و سرمایه‌گذاران تعیین می‌شود

وی تاکید کرد: زمزمه‌هایی که مبنی بر فروش خودرو در کارخانه 5 درصد زیرقیمت بازار آزاد است منطقی نیست چراکه قیمت ها در بازار توسط دلالان و سرمایه گذاران تعیین می شود و با تشکیل باند و شبکه های اقتصادی قیمت‌های موردنظر خود را بر بازار حاکم می کنند.

افزایش مجاز قیمت خودرو تنها 5 تا 10 درصد بیشتر از قیمت کنونی کارخانه

به اعتقاد خجسته اگر شرکت‌های خودروساز به فکر افزایش قیمت خودرو هستند می‌تواند قیمت ها را 5 تا 10 درصد نسبت به قیمت کنونی کارخانه افزایش دهند.

وی ادامه داد: تحقیق و تفحص از خودروسازان نیز با هدف رسیدگی به مسائلی مانند قیمت خودرو و… مطرح شده است دستگاه‌های نظارتی باید هرچه سریعتر به این موضوعات ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند.

عضوهیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس درباره ادعاهای خودروسازان مبنی بر اینکه به دلیل تحریم با کمبود قطعه روبه رو هستند، عنوان کرد: تحریم‌ها از آبان ماه اعمال شد و اکثر پیش فروش‌ها پیش از این زمان بود شرکت‌های خودروسازی زمانی که ارز 3 هزار و 800 تومان بود از مردم پول دریافت کردند بنابراین باید به تعهدات خود پایبند باشند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.