کد مطلب: ۴۵۷۶۳۶

اخطار رئیس جمهور جدی‌تر شد / اولتیماتوم ارزی بانک مرکزی به صادرکنندگان

اخطار رئیس جمهور جدی‌تر شد / اولتیماتوم ارزی بانک مرکزی به صادرکنندگان

بانک مرکزی با هشدار به آن دسته از صادرکنندگانی که تاکنون نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات اقدام نکرده‌اند، اعلام کرد: در نظر گرفتن فرصت زمانی حداکثر چهار ماه از تاریخ صدور کالا برای برگشت ارز صادراتی، به منظور فراهم آوردن شرایط و امکان برگشت ارز به کشور است و انتظار می‌رود صادرکنندگان با تسریع در برگشت ارز صادراتی مصالح و منافع جامعه را مدنظر قرار دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،، بانک مرکزی ضمن تشکر از صادرکنندگانی که در راستای مصالح و منافع جامعه نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات اقدام کرده‌اند، اعلام می‌کند درصورت عدم برگشت ارز توسط سایر صادرکنندگان، مطابق مقرارت، اسامی متخلفان در رسانه‌ها انتشار می‌یابد.

این بانک با توجه به اصل شفافیت و به منظور آگاهی عموم از عملکرد حوزه تجارت خارجی کشور طی دوسال اخیر نسبت به اعلام فهرست دریافت‌کنندگان ارز برای واردات اقدام کرده است.

لازم به ذکر است در حوزه تجارت خارجی توسط عده بسیار اندکی از افراد و شرکت‌ها در مقایسه با آحاد جامعه حضور دارند و ضرورت دارد در راستای اصل شفافیت در استفاده از امکانات و منابع کشور در بخش صادراتی نیز عملکرد آنان در تولید و صادرات و برگشت ارز همانند بخش وارداتی تبیین و تشریح شود.

از این رو بانک مرکزی ضمن تأکید مجدد به صادرکنندگان برای تسریع در برگشت ارزهای حاصل از صادرات خود طی سال‌های ۱۳۹۷ (متاسفانه تعدادی از صادر کنندگان علی رغم گذشت مدت طولانی از تاریخ صدور کالا و خدمات هنوز ارزهای صادراتی این سال را به چرخه اقتصاد کشور بازنگرداندند) و ۱۳۹۸ تا پایان تیرماه سال جاری، اعلام می کند درصورت عدم برگشت ارز مطابق مصوبات هیات وزیران و مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، اسامی تمام صادرکنندگان کالا و خدماتی که ارزهای صادراتی را مطابق ترتیبات اعلامی این بانک به صورت شفاف به چرخه اقتصادی کشور بر نمی‌گردانند را در رسانه‌ها انتشار خواهد داد تا عموم مردم مطلع باشند چه افراد و کسانی در جهت منافع شخصی خود باعث تلاطم در نرخ ارز و تحمیل هزینه های سرسام‌آور به آحاد جامعه می شوند.

براساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک ضمن تشکر از صادرکنندگانی که در راستای مصالح و منافع جامعه برابر سیاست‌های ابلاغی اقدام به برگشت ارز کرده‌اند، خطاب به آن دسته از صادرکنندگانی که تاکنون نسبت به این مهم اقدام نکرده اند، خاطر نشان می‌سازد، در نظر گرفتن فرصت زمانی حداکثر چهار ماه از تاریخ صدور کالا برای برگشت ارز صادراتی، به منظور فراهم آوردن شرایط و امکان برگشت ارز به کشور است، لذا انتظار می‌رود صادر کنندگان با تسریع در برگشت ارز صادراتی مصالح و منافع جامعه را مدنظر قرار دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان که چی ..خیلی به فکر مردمین..همه چی ارزون شد…بابا جان این فیلما قدیمی شده دیگه ..راحت باشین از کسی صدایی در نمیاد ..هر چقدر دلتون می خواد گرون کنید ببینیم به کجا می رسیم

    • مهدی

      مگه دولت اجناس رو گرون می کنه؟ کمی تفکر هم بد نیست.

    • ناشناس

      اجازشو ه دولت میده فعلا…..

  • ناشناس

    بچه های بد بد بد
    حتی موقع اعلام اسامی جلوی اسمشون چندتا ضربدر هم میزنن تا بیشتر تنبیه بشن شیطونا

  • ناشناس

    این مورد بسیار مهم است زیرا از منابع کشور صادر شده است و از سفره های مردم برداشت و صادر شده است و چنانچه بازگشت ارز انجام نشود خیانت به کشور و مردم است . علاوه بر اعلام اسامی از طریق قوه قضاییه هم پیگیری لازم است .

  • ناشناس

    همتی استعفا بده .ایران شده ونزوئلا

    • مهدی

      درست می گید. از تمامی مسئولان اقتصادی بهتر عمل کرده. حداقلش اینه که به علم اقتصاد احترام می گذارد.

  • ناشناس

    واقعا از جناب آقای دکتر روحانی خواهش میکنم که دستور جدیدی صادر نکنند چون توی این 7سال هرچی دستور داده دقیقا برعکسش عمل شده و اوضاع وخیم تر شده

  • ناشناس

    نمیدونم چرا تا گیر و مشکل ارزی تو کشور پیدا میکنند شلوغ بازیو و بگیر و ببند و تهدیدم شروع میشه. اگه واقعا جرمی واقع شده که مطمئنا شده چرا پیگیری محکم و برخورد جدی نمیکنید. مگر از جیب مردم میتونید بذل و بخشش کنید. چرا تا دلار صعودی میشه به فکر جرم مجرمین میفتید.

  • ن

    بزک نمیر بهار می یاد