کد مطلب: ۲۲۶۳۴۰

اولین سالی که تورم صعودی شد

اولین سالی که تورم صعودی شد

سال 96 اولین سال فعالیت دولت حسن روحانی محسوب می‌شود که نرخ تورم در پایان این سال نسبت به ابتدای سال روند صعودی داشته است.

میلاد مرادی: کارشناسان پایین آمدن نرخ تورم را یکی از نقاط قوت تیم اقتصادی دولت حسن روحانی می‌دانند. براساس آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی، میزان تورم در تابستان سال 1392 چیزی در حدود 40 درصد بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در سال 92 باعث شد تا تمرکز عمده دولت حسن روحانی بر کاهش تورم باشد. به نحوی که میزان تورم در اسفند ماه 92 به 34 درصد رسید.

۹۲

تلاش دولت روحانی برای کاهش نرخ تورم در سال 93 تا آنجا ادامه یافت که نرخ تورم از 32.5 درصد در فروردین ماه به 15.6 درصد در اسفند ماه 93 رسید.

۹۳

روند نزولی نرخ تورم در سال 94 نیز همچنان حفظ شد. آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که در این سال، تورم از 15.5 به 11.9 درصد در اسفند ماه سال 94 رسید.

۹۴

تلاش تیم اقتصادی دولت برای کاهش نرخ تورم همچنان در سال 95 نیز ادامه یافت. به نحوی که تورم در این سال از 11.2 در فروردین ماه به 9 درصد در پایان سال رسید.

۹۵

اما روند کاهشی نرخ تورم برای سال 96 تکرار نشد. سال 96 که اولین سال از دوره دوم ریاست‌جمهوری حسن روحانی است. سالی که دولت با اتفاقات مهمی در زمینه اقتصادی روبرو بود.

۹۶

آمارهای منتشر شده از طرف بانک مرکزی نشان می‌دهد که در سال 96 تورم به میزان حدود 1 تا 2 درصد افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.