کد مطلب: ۴۸۱۲۶۵

پیش‌‌‌بینی قیمت جهانی طلا در این هفته / اونس در کانال ۱۹۰۰ دلاری باقی می‌ماند؟

پیش‌‌‌بینی قیمت جهانی طلا در این هفته / اونس در کانال 1900 دلاری باقی می‌ماند؟

در پایان کار بازار جهانی در روز پنجشنبه قیمت اونس جهانی طلا توانست به کانال ۱۹۰۰ دلار برگرد و اگر این ماه نیز نرخ بیکاری آمریکا کاهش بیش از حد انتظار داشته باشد، بسیاری به سمت فروش طلا هجوم می‌آورند که چنین اتفاقی می‌تواند طلا را به کانال 1800 بازگرداند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان کار بازار جهانی در روز پنجشنبه با ۲۱ دلار افزایش و قیمت اونس جهانی طلا توانست به کانال ۱۹۰۰ دلار برگرد و بعد از ۸ روز در این کانال تا پایان ساعات کاری بازار بماند. آیا انتشار نرخ بیکاری این دستاورد را به باد می‌دهد؟

قیمت اونس طلا سه روز است که در یک قدمی 1900 دلار قرار دارد و حتی در روز چهارشنبه تلنگری به این سقف هم زد، اما در تمامی این مدت در عبور از مرز 1900 ناکام ماند ال این که روز پنج شنبه با یک درصد افزایش، قیمت فلز زرین توانست در کانال 1900 مقیم شود.

قیمت اونس در روز پنج‌شنبه سه بار به کانال 1900 راه یافت و هر بار توانشت مدتی بیشتری در کانال بماند. در نهایت در راند سوم که از ساعت 6 عصر به وقت تهران شروع شد، قیمت اونس تا 1912 دلار هم افزایش یافت در پایان کار بازار در ساعت 1 بامداد به وقت تهران، قیمت 1905 دلار را به ثبت رساند.با این رکورد قیمت اونس از آغاز هفته نزدیک به 65 دلار افزایش یافته است.

آیا نرخ بیکاری تمام زحمات گاو‌های طلا را پاک می‌کند؟

تحلیل‌های فنی برای ساعات آینده قویاً توصیه به خرید، برای روز آینده خنثی و برای هفته آینده توصیه به خرید دارند. اما محرکی که می‌تواند این تحلیل‌های فنی برهم زند و قیمت فعلی آن را بطور محسوسی تغییر دهد انتشار آمار بیکاری ماهانه آمریکا خواهد بود. این مجموعه داده‌های مرتبط به وضیت اشتغال ماه سپتامبر قرار است جمعه ساعت 4 عصر منتشر شود. آمار بیکاری ماه گذشته 8.4 درصد بوده و انتظار می‌روند این ماه با کمی کاهش به 8.2 برسد.

ماه قبل با انتشار نرخ بیکاری ماه اوت قیمت اونس نزدیک به 40 دلار سقوط کرد. زیرا انتظار می‌رفت نرخ بیکاری از 10.2 درصد نوامبر به 9.8 درصد برسد. اما با انتشار نرخ بیکاری ماه اوت این نرخ 8.4 درصد اعلام شد، آماری که از انتظارات و پیش‌بینی‌ها بسیار پایین‌تر بود.

اگر این ماه نیز نرخ بیکاری کاهش بیش از حد انتظار داشته باشد، برای سرمایه‌گذاران به این معنا خواهد بود که سرعت ترمیم اقتصادی سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده است و درنتیجه باعث می‌شود بسیاری به سمت فروش طلا هجوم آورند. چنین اتفاقی می‌تواند طلا را به کانال 1800 بازگرداند.

در بازار‌های مرتبط: هر اونس نقره با 2.56 درصد افزایش به 23.80 دلار رسید. هر اونس پلاتین با افزایش 1.05 درصدی به 897.63 دلار رسید ، در حالی که هر اونس پالادیوم با رشد 1.42 درصدی به 2337 دلار رسید.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا از سکه خیلی عقب افتاده وسکه رو 15 استوپ میزنه وطلا تا گرمی 1500 هزار میره یا سرعت طلا نسبت به سکه افزایشی تر میشه م سکه با سرعت کم تری بالا میره

    • خودم

      افری/یییییی