کد مطلب: ۳۹۴۲۹۵

اوپک کاهش بیشتر تولید را بررسی می‌کند

اوپک کاهش بیشتر تولید را بررسی می‌کند

تحلیلگران اعلام کردند که به دلیل افت قیمت نفت در پی تشدید تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، ممکن است اوپک تولید خود را بیشتر کاهش دهد.

تحلیلگران اعلام کردند که به دلیل افت قیمت نفت در پی تشدید تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، ممکن است اوپک تولید خود را بیشتر کاهش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از پایگاه خبری گالف نیوز؛ روند کاهش قیمت نفت در هفته گذشته سبب شد گزارش‌هایی درباره تماس عربستان با دیگر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره چگونگی مهار افت قیمت‌ها، منتشر شود و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال دور جدیدی از کاهش تولید سبب شد قیمت نفت در پایان هفته گذشته کمی افزایش یابد.

ادوارد بل، تحلیلگر بانک امارات ان‌بی‌دی، گفت: اکنون بازار نفت به شکلی گسترده پرنوسان و پویاست و مهم‌ترین عامل هدایت‌کننده، نگرانی درباره جنگ تجاری آمریکا و چین است. در چند هفته آینده تعرفه‌های بالاتر جدید ایجاد می‌شوند و تقریباً تجارت همه کالاها میان آمریکا و چین را در بر می‌گیرند و این مسئله موجب کند شدن رشد اقتصادی و اقدام متقابل چین می‌شود.

وی اعلام کرد که واکنش اوپک ممکن است در قالب تشدید کاهش تولید، یا فشار به تولیدکنندگان برای پایبندی به توافق کاهش تولید نفت باشد.

این کارشناس گفت: خبرهایی بوده است درباره اینکه عربستان تلاش می‌کند دیگر تولیدکنندگان را قانع کند تلاش و اقدام کنند؛ سازوکارهای موجود برای آنها، کاهش تولید یا تشویق دیگران به تحقق اهداف تولید مورد توافق است و فراتر از آن، کار چندانی نمی‌توان انجام داد.

بیورنار تونهاگون، تحلیلگر ارشد بازار نفت در موسسه مشاوره ریستاد انرژی، اعلام کرد اگر تعرفه‌های جدید ترامپ از ماه سپتامبر امسال اجرایی شوند، تقاضای نفت ممکن است ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

وی افزود: کند شدن رشد تقاضای جهانی نفت می‌تواند تأثیر مثبت کاهش ذخیره‌سازی نفت در آمریکا را خنثی کند.

این تحلیلگر گفت: باور داریم که در چهار هفته آینده، شاهد استمرار کاهش در ذخیره‌سازی نفت آمریکا خواهیم بود که دلیل این کاهش افزایش تقاضای فصلی و کاهش واردات نفت (در آمریکا) است.

تونهاگون اظهار کرد: با این همه، نگرانی درباره تقاضای جهانی نفت در بازار می‌تواند سرانجام این تأثیر مثبت کوتاه‌مدت بر قیمت نفت را خنثی کند.

پیش از این، آژانس بین‌المللی انرژی نیز برآورد رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی را کاهش داده بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.