خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۱۰۳۶

چه عواملی قیمت نفت را صعودی کرد؟

چه عواملی قیمت نفت را صعودی کرد؟

انتشار داده‌های اقتصادی در ایالات متحده، تشدید تنش‌ها در تنگه هرمز، افزایش امیدواری‌ها به از سرگیری مذاکرات میان چین و آمریکا از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت نفت در معاملات روز گذشته بود.

قیمت نفت در معاملات روز جمعه به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی در آمریکا از یک‌سو و تشدید‌ تنش‌ها در تنگه هرمز میان ایران و غرب از سوی دیگر افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات دیروز به 63.33 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با قیمت 56.20 دلار معامله شد.

این در حالی است که نفت برنت و نفت خام آمریکا هفته گذشته به ترتیب افتی شش درصدی و 7.5 درصدی را تجربه کرده بودند.

داده‌های اقتصادی منتشرشده در آمریکا نشان می‌دهد، رشد اقتصادی این کشور کمتر از حد انتظار آهسته شده و در عین حال، افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده، چشم‌اندازها برای تقاضا را تقویت کرد.

از سوی دیگر، هیات‌های مذاکره‌کننده چینی و آمریکایی قرار است هفته آینده مذاکرات خود در مورد اختلافات تجاری را از سر بگیرند. انتظار می‌رود که هرگونه نتیجه مثبتی پس از این نشست به افزایش قیمت نفت کمک کند.

نظرسنجی رویترز که در بازه زمانی24-1 جولای انجام شده، نشان می‌دهد که 90 درصد از 45 اقتصاددان شرکت‌کننده در این نظرسنجی چشم‌انداز خود از رشد اقتصاد را یا بدون تغییر نگه داشتند یا کاهش دادند.

کاهش تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک، به دنبال وقوع طوفان در این منطقه از دیگر دلایلی است که افزایش قیمت نفت را در هفته‌های اخیر به دنبال داشته است.

در عین حال، تنش‌ها در تنگه هرمز، مهم‌ترین گذرگاه نفت جهان میان ایران و غرب ادامه دارد.

آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر روز پنجشنبه گرد هم آمدند تا راه‎هایی برای حمایت از دریانوردی در خلیج فارس با ایران بیابند.

این تنش موجب شده تاثیر منفی ادامه جنگ تجاری چین و آمریکا و همچنین چشم‌انداز ضعیف رشد اقتصادی جهان نتوانند از بالا رفتن قیمت نفت جلوگیری کنند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.