کد مطلب: ۳۰۲۹۶۸

ایجاد ۵ هزار شغل جدید در طرح‌های روستایی خراسان رضوی

ایجاد ۵ هزار شغل جدید در طرح‌های روستایی خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت:۵ هزار و ۳۱۱ شغل جدید در حوزه اشتغال روستایی ایجاد شده است.

قربان میرزایی جمعه شب در جمع خبرنگاران به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغالزایی در خراسان رضوی اشاره و اظهارکرد: امسال برنامه‌ریزی شده در این استان ۱۱۰ هزار شغل ایجاد شود که از ابتدای سال تا کنون بر اساس آمار سامانه رصد ۵۷ هزار و ۶۷۲ اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،میرزایی افزود: این شغل‌ها در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعتی ، خدماتی و گردشگری ، فناوری و غیره درقالب طرح‌های مختلف از اشتغال فراگیر ، توسعه اشتغال روستایی ، اشتغال های خرد و خانگی و نیز اشتغال‌های حمایتی ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی بیان کرد: سقف اختیار استان در تصویب طرح‌های توسعه اشتغال روستایی از ۶ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته و این امر خود به استفاده بیشتر استان از ظرفیت های موجود و تسهیل امور کمک می‌کند.

میرزایی تصریح کرد: تاکنون ۷۰ درصد اعتبارات ابلاغی استان در طرح توسعه روستایی جذب شده و ۲ هزار و ۴۳۸ طرح تسهیلات را دریافت کردند و ۵ هزار و ۳۱۱ شغل جدید ایجاد شده است.

وی گفت:در طرح مهارت‌آموزی نیز تا کنون یک هزار و ۲۰۰ نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول بکار شده اند.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.