کد مطلب: ۱۶۷۳۸۷

وزیر صنعت در حاشیه مراسم روز ملی ترکیه:

ایران ناقض برجام نخواهد بود

ایران ناقض برجام نخواهد بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: ایران کشوری باثبات دارای روابط دیرینه با تمام کشورهای دنیاست. از اقدامات ترامپ دچار نگرانی نشده‌ایم و ایران ناقض برجام نخواهد بود.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم روز ملی ترکیه در جمع خبرنگاران در واکنش به سخنان ترامپ به کشورهای اروپایی در زمینه برجام مبنی بر اینکه اروپایی‌ها نگران برجام نباشند و به تجارت خود با ایران ادامه دهند، اظهار داشت: ترامپ نه تنها اروپا بلکه کشورهای دیگر دنیا را از توسعه روابط با ایران ترسانده است، ما از درباره حرف های ترامپ هیچ نگرانی نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: به لطف الهی در یک مذاکرات کاملا برابر برد-برد با شرکای تجاری خود در اروپا و حضور آمریکا در آن ایام به توافق ارزشمند برجام دست پیدا کردیم که توافق پابرجایی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص آینده برجام نیز تصریح کرد که برجام حتما آینده خوبی خواهد داشت.

شریعتمداری تاکید کرد: ما به هیچ وجه ناقض برجام نیستیم و در چارچوب توافقنامه امضاشده توسعه همکاری‌ها را با تمام کشورها به ویژه کشورهای دوست و همسایه خواهیم داشت. ایران کشوری باثبات و دارای روابط دیرینه با تمام کشورهای دنیاست.

وی با بیان اینکه ترکیه در دوران تحریم هم بهترین شریک تجاری ایران بود، در خصوص چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری تهران و آنکارا گفت: بدون نفت حدود ۶ میلیارد دلار و با احتساب نفت ۱۲.۷ میلیارد دلار روابط اقتصادی داریم که نسبت به سال قبل میلادی روند افزایشی داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه با هدف ۳۰ میلیارد دلاری فاصله داریم، اظهار داشت: برای تحقق این هدف مذاکرات تعرفه ترجیحی بین دو کشور را ادامه می‌دهیم. علاوه بر کالاهایی که در گذشته وجود داشت ۶۰ کالای دیگر به لیست کالاهای ترجیحی بعد از اتمام مذاکرات اضافه خواهد شد که زمینه‌های همکاری را بیش از این خواهد کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.