کد مطلب: ۲۰۰۵۲۷

ایران نیازی به واردات شکر ندارد

ایران نیازی به واردات شکر ندارد

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه به جهت تولید مناسب در سال جاری و ذخایر موجود از سال قبل نیازی به واردات شکر در سال آینده نخواهد بود.

شاهرخ رمضان‌نژاد افزود: شکر به عنوان دومین محصول راهبردی کشور در تامین کالری و انرژی غذایی مردم بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه با برنامه ریزی و سیاست گذاری‌های صورت گرفته و در عین حال تلاش خستگی‌ناپذیر کشاورزان و کارشناسان بخش تولید این محصول از یک میلیون و 100 هزار تن هم اکنون به یک میلیون و 900 هزار تن در سال رسیده است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به این جمله که مصرف سالانه شکر در ایران دو میلیون و 200 هزار تن است، گفت: کشور هم اکنون در آستانه خودکفایی تولید شکر قرار دارد.

وی افزود: با توجه به این میزان تولید و ذخایر موجود از سال قبل به نظر می‌رسد دیگری نیازی به واردات شکر در سال آینده نباشد.

رمضان‌نژاد در ادامه تولید غذا را مهمترین رسالت کشاورزی در همه نقاط دنیا دانست و اظهارداشت: این رسالت در شرایطی دنبال می‌شود که از یک طرف جمعیت رو به افزایش و از طرف دیگر عوامل تولید (آب و خاک) بسیار محدود است.

وی تصریح کرد: کشاورزی در ایران نیز به دلیل شرایط اقلیمی با محدودیت‌های زیادی مواجه است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه افزایش بهره وری در واحد سطح تولید از مهمترین راهبردهای این وزارتخانه است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تولید محصول بیشتر با سطح زیر کشت و میزان مصرف آب کمتر در کشور است.

رمضان نژاد بیان داشت: برای نمونه در دهه قبل به ازای یک مترمکعب آب 200 گرم شکر در کشور تولید می‌شد که این رقم هم‌اکنون به ازای یک مترمکعب آب به 600 گرم رسیده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که عملکرد چغندر قند در کشوراز 27 به 54 تن در هکتار رسیده است، گفت: این در حالیکه سطح زیر کشت چغندر قندر بیش از 100 هزار هکتار کاهش یافته است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: کشت چغندر قندر در راستای حفظ منابع آب و دستیابی به خودکفایی از بهاره به پائیزه هدایت تا با آب باران (آب سبز) این محصول در کشور تولید و در عین حال کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.