کد مطلب: ۲۴۱۸۶۷

ایران و هلند دو توافقنامه امضا کردند

ایران و هلند دو توافقنامه امضا کردند

ایران و هلند در دومین نشست کمیته مشترک کشاورزی در روزهای چهارشنبه تا جمعه این هفته در لاهه، دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

دومین نشست کمیته مشترک کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و هلند با حضور مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی ایران به ریاست 'اسکندر زند' معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با میزبانی دولت هلند از 12 لغایت 14 اردیبهشت ماه جاری در لاهه برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هیات ایرانی در جریان مذاکرات با خانم 'ماریولیان سونما' معاون وزیر کشاورزی و نیز معاون دانشگاه 'واخنینگن' هلند به توافق‌های جامعی در حوزه‌های پژوهشی، آموزش حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری مشترک، بازاریابی محصولات کشاورزی و مدیریت آب و خاک دست یافت.

در توافق هیات ایرانی با دانشگاه واخنینگن هلند مقرر شد، طرفین در زمینه آموزش‌های کاربردی و افزایش بهره‌وری در تولید سیب زمینی و تولید در زمینهای شور، شیلات، امنیت غذایی و ارتقا بهره‌وری نظام تحقیقات کشاورزی همکاری کنند.

معاون وزیر کشاورزی هلند و معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران در توافقنامه امضا شده، بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای پیشبرد اهداف مشترک در حوزه‌های حفظ دام و نباتات، مدیریت آب و خاک و زمین‌های شور، کشت گلخانه‌ای، زراعت به ویژه کشت سیب زمینی، منابع ژنتیکی، شیلات، لبنیات، تجارت محصولات تولیدی، آموزش حرفه‌ای و تحقیقات مشترک تاکید کردند.

هیات ایرانی همچنین در مدت حضور خود در هلند از مراکز دانشگاهی- تحقیقاتی، مزارع تولیدی، شرکت‌های دامداری، مراکز نوآوری باغبانی، پارک‌ها، گمرک محصولات کشاورزی و مزارع کشت سیب زمینی در مناطق شور این کشور بازدید کردند.

کمیته مشترک کشاورزی ایران و هلند در چهارچوب تفاهمنامه امضا شده بین وزیران کشاورزی و اقتصاد دو کشور در سال 1395 وکارگروه عالی توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.