کد مطلب: ۱۳۲۴۴۲

ایران و پاکستان مکانیزم تسویه حساب معاملات تجاری ایجاد کردند

ایران و پاکستان مکانیزم تسویه حساب معاملات تجاری ایجاد کردند

بانک‌های مرکزی ایران و پاکستان مکانیزمی را برای تسویه معاملات تجاری بین دو کشور از طریق کانال‌های بانکی ایجاد کرده‌اند.

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد یک مکانیزم پرداخت حساب‌های مربوط به معاملات تجاری با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده که هدف از آن تسویه حساب معاملات تجاری بین دو کشور است.

در طی 9 ماهه نخست سال مالی 17-2016، پاکستان 24 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است. واردات از ایران در طی 8 مهه نخست سال تنها 54 هزار دلار بوده است. حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و پاکستان در مقایسه با حجم مبادلات پاکستان با سایر کشورهای منطقه پایین‌ترین رقم مبادلات محسوب می‌شود.

بانک مرکزی پاکستان گفته این مکانیزم به عنوان یک روش اضافه در دسترس تجار قرار دارد و استفاده از دیگر مکانیزم‌های مجاز برای تسویه حساب‌های معاملات تجاری را محدود نمی‌سازد. این مکانیزم برای پرداخت بهای کالاها و خدمات خرید و فروش شده بین ایران و پاکستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حساب‌های آن دسته از معاملات می‌توانند از طریق این مکانیزم تسویه شوند که به یورو یا ین ژاپن تقویم شده و مبتنی بر صدور اعتبارات اسنادی باشند.

بر اساس این مکانیزم، بانک طرف حساب واردکننده در پاکستان از طریق حساب ارزی موجود در بانک مرکزی پاکستان اعتبار اسنادی مربوطه را برای پرداخت پول کالا به صادرکننده ایرانی صادر خواهد کرد و این موضوع را به بانک مرکزی پاکستان اطلاع خواهد داد.

با تایید وصول وجه معامله به حساب ارزی بانک مرکزی پاکستان، این بانک به بانک مرکزی ایران اعلام خواهد کرد که پول کالا یا خدمات را به بانک طرف حساب صادرکننده در ایران واریز نماید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.