کد مطلب: ۴۶۴۷۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار / آیا دلار ریزش مجدد خواهد داشت؟

پیش‌بینی قیمت دلار / آیا دلار ریزش مجدد خواهد داشت؟

پس از ریزش ۵ هزارتومانی دلار در هفته گذشته، این ارز هفته جدید را در صرافی ملی با کاهشی ۳۰۰ تومانی آغاز کرده و به قیمت ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان به مردم فروخته می‌شود. همچنین دلار در بازار آزاد در کانال ۲۱هزار تومان معامله می‌َشود. اما آیا این هفته نیز روند کاهشی بازار ارز ادامه خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کرونا همچنان می‌تازد. در کنار این، انتظار می‌رود اخبارتازه مربوط به جنگنده‌های آمریکایی و هواپیمای ماهان ایران نیز سیگنال‌های تحریک‌کننده‌‌‌ای برای بازار ارز و طلا باشند.

علاوه بر این‌ها هشدارها برای صادرکنندگانی که تعهدات ارزی خود را ایفا نکرده‌اند جدی‌تر شده و به زودی لیست نامشان روی میز قوه قضائیه قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد اگر این هشدارها باز هم منجر به تحریک تقاضا در بازار ارز شود بتواند بر قیمت‌ها تاثیر احتمالی داشته باشد.

این هفته چه خواهدشد؟

با تمام این تفاسیر و احتمالات این هفته بازار ارز چه وضعیتی خواهد داشت؟

کامبیز افسری، کارشناس بازار ارز، در پاسخ به این سوال می‌گوید: به نظر می‌رسد نرخ ارز این هفته ثبات داشته باشد.

او چرایی فرض ثبات بازار ارز را این طور توضیح می‌دهد: بازار وقتی هیجانی می‌شود که خریدار یا فروشنده در آن زیاد باشد. طبیعتا هر بازاری زمانی پرنوسان خواهد بود که طرفین هیجان داشته باشند اما در حال حاضر متضرر شده‌اند، خریدار و فروشنده متضرر بی‌شک محتاط‌‌‌‌ ‌تر خواهند بود و همین هم موجب می‌شود رفتارشان منطقی‎‌تر باشد.

افسری با بیان اینکه نمی‌توان برای این ثبات مدت زمانی را تعیین و اعلام کرد، تاکید می‌کند: در هفته‌ای که گذشت بازار ارز نوسان زیادی داشت اما بعد از ریزشی که داشت فعلا به ثبات رسیده است. بازار این هفته قدری منطقی‌تر برخورد خواهد کرد. همانطور که گفتم در این فعل و انفعالات عده‌ای زیان دیدند قطعا این زیان‌دیدگان سعی می‌کنند با احتیاط تر وارد بازار شوند در نتیجه تا یک مدت بازار ارز به نظر من نوسان آنچنانی نخواهد داشت. احتمالا فعلا بازار نوسان ندارد مگر مقدار اندکی که در هر روز که برای بازار و معاملات طبیعی است.

آیا ارز ریزش مجدد خواهد داشت؟

این کارشناس در پاسخ به به این سوال که نااطمینانی ناشی از اخبار مربوط به جنگنده‌های آمریکایی و هواپیمای ماهان ایران چقدر می‌تواند در بازار ارز اثرگذار باشد؟ می‌گوید: ما خبرهای بدتر از این هم در بازار ایران داشته‌ایم. شهادت سردار سلیمانی خبر بسیار بزرگتر و مهم‌تری بود که بازار واکنش‌ چندانی به آن نشان نداد. بنابراین فکر نمی‌کنم این خبر هم واکنش زیادی از بازار بگیرد. مردم ما در برابر اخبار بد قدری واکسینه شده‌اند.

وی درباره تاثیر بازگشت ارز صادرکنندگان در بازار ارز نیز عنوان می‌کند: ماجرای ارز صادرکنندگان برای من پر از ابهام است. تعداد زیادی از صادرکنندگان این ارزها را خرج کرده و این مدت خودشان در بازار دوباره ارز می‌خریدند تا بتوانند پاسخگوی بانک‌ مرکزی باشند. درباره صادرکنندگان بزرگتر از جمله پتروشیمی یا سایر حقوقی‌های بزرگ نمی‌دانم که آیا بانک مرکزی برای بازگرداندن ارز اصطلاحا حریفشان می‌شود یا نه. خیلی قابل برآورد نیست که چه خواهد شد.

اما آیا این هفته امکان ریزش مجدد در بازار وجود دارد؟ افسری پاسخ می‌دهد: نه احتمالش نیست. آنچه درباره احتمال سقوط گفته می‌شود بیشتر شعار است حتی اگر ارزی هم وارد کشور شود رئیس بانک مرکزی اهل تزریق ارز به بازار نیست.

برای اطلاعات بیشتر به

مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط اونجاش که کارشناس گفت مردم ما در برابر اخبار بد واکسینه شده اند …

  • رضا

    دلار از دوشنبه ریزشی میشه مطمئن باشید

    • ناشناس

      چه ریزشی کرد

  • ناشناس

    سلام
    ظاهرا نویسنده ی پیام از وضعیت بازار خبر ندارد، نزدیک به دو هزار تومان دلار افزایش قیمت داشت، آنوقت ایشان نوشته اند، بازار دیروز ثبات داشت!!!!!

  • محسن

    دلار کمتر از 25000 نه به نفع دولته و نه به نفع مردم درو خواهند کرد

    • ناشناس

      متاسفم که همه مردم دلال شده اند!

  • ناشناس

    طلای آبشده تا 4800 به بالا جا داره

  • ناشناس

    اختلاف در سازمان بورس
    طلا روبه طور سر و سام آوری به بالا خواهد برد.

  • حامد

    خدایا توبه

    • ناشناس

      کی ارزان می شود

  • به داد جوانان برسید

    شاد ی روز دلار بشه ۱۰۰۰تومان ولی مطمعن باشید دیگه هیچ وقت ما نمیشه ۲۰سالمون….ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــما نسلی بودیم که نه ازدواج کردیم و عقده زن داشتن و بچه دار شدن و خانه خریدن و ماشین خریدنو به گور بردیم ولی خدا بزرگه