کد مطلب: ۱۳۶۶۵۰

سخنگوی انجمن صنفی صنعت لاستیک ایران مطرح کرد

باخت ایران در جنگ تعرفه با ترکیه

باخت ایران در جنگ تعرفه با ترکیه

سخنگوی انجمن صنفی صنعت لاستیک ایران با تأکید بر اینکه امروز ترکیه‌ با تخفیفات تعرفه‌ای به راحتی لاستیک خود را وارد کشور می‌کند، گفت: از آن طرف با افزایش تعرفه امکان واردات لاستیک ایران به کشور خود را نمی‌دهد.

مصطفی تنها با اشاره به اینکه مشکلات امروز صنعت لاستیک مجزا از سایر صنایع کشور نیست، اظهار داشت: به صورت ویژه این صنعت با افزایش قیمت مواد اولیه که در داخل تأمین می‌شود روبه‌رو است. همچنین در بحث واردات نیز هنوز تدبیر جدی برای افزایش تعرفه تایرهای چینی اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با تعاملات انجام شده میزان واردات تایرهای فاقد استاندارد درسال 95 کاهش پیدا کرده است، افزود: امروز تمام کشورها تعرفه‌های مناسبی را برای حمایت از صنعت تایر خود اعمال می‌کنند اما متأسفانه در ایران هنوز هیچ تدبیر جدی برای افزایش تعرفه واردات تایرهای چینی اعمال نشده است. همین موضوع باعث می‌شود تا تولیدکننده داخلی امکان فروش مناسب محصولات خود را در بازار نداشته باشد.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت لاستیک ایران ادامه داد: در خاورمیانه دو تولیدکننده مطرح در صنعت لاستیک فعالیت می‌کنند که یکی از آنها ترکیه و دیگری ایران است، متأسفانه در قرارداد ترجیحی که میان ایران و ترکیه منعقد شده است طرف ترکیه‌ای می‌تواند با تخفیفات بسیار زیادی لاستیک‌های خود را به کشور ما صادر می‌کنند.

تنها اضافه کرد: با وجود اعمال تخفیف‌ها برای واردات لاستیک ترکیه‌ای به ایران طرف ترکیه‌ای اخیرا علاوه بر تعرفه های گذشته 20 درصد افزایش تعرفه را برای لاستیک‌های ایرانی اعمال کرده است این نشان می‌دهد ما در قرارداد ترجیحی نه تنها در بخش لاستیک سودی نبرده‌ایم بلکه طرف ترکیه‌ای به راحتی در بازار کشور فعالیت می‌کند.

وی با تاید بر اینکه افزایش تعرفه صادرات لاستیک ایران به ترکیه به طور حتم بازار صادراتی ما را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد، گفت: از مسئولین درخواست می‌کنیم در این رابطه تدبیر مناسبی را اتخاذ کنند. علاوه براین پاکستان نیز تعرفه لاستیک ایران را افزایش داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.