کد مطلب: ۴۵۷۱۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته پایانی خرداد ماه / بورس دو برابر طلا و دلار رشد کرد / کمترین بازدهی از آن سکه شد

آنالیز بازارها در هفته پایانی خرداد ماه / بورس دو برابر طلا و دلار رشد کرد / کمترین بازدهی از آن سکه شد

بازارها هفته پایانی خرداد ماه را با بازدهی پشت سر گذاشتند که بورس با رشد بیش از شش درصدی جلوتر از طلا و ارز قرار گرفت و سکه کمترین بازدهی را نسبت به دیگر به ثبت رساند اما به نظر می‌رسد اگر این روند ادامه داشته باشد تا دو هفته آینده وارد کانال هشت میلیون تومان شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی عملکرد بازارها در هفته پایانی خرداد ماه از رشد ارزش در همه بازارها حکایت می‌کنند، بورس و سکه به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را از آن خود کرده‌اند.

بورس با رشد ۶٫۶ درصدی به سطح یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحدی نزدیک شد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس در پایان هفته سوم روی سطح یک میلیون و ۱۵۳ هزار واحد قرار داشت که در هفته‌ای که سپری حدود ۷۶ هزار واحد رشد کرد.

این مقدار رشد در شاخص کل بورس در حالی رخ داد که از پنج روز کاری معمول بورس در هر هفته، یک روز با افت چهار هزار واحدی مواجه شد و چهارشنبه نیز تعطیل رسمی بود، یعنی در واقع بورس در سه روز ۷۶ هزار واحد رشد کرد.

شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد ماه با قرارگیری روی سطح یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۶۷۳ واحدی به کار خود در این هفته پایان داد و بازدهی ۶٫۶ درصدی را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه آورد.

شاخص بازار ارز و طلا در این هفته رشد یکسانی داشتند و هم‌پای هم حرکت کردند، دلار و طلای ۱۸ عیار در این هفته هر کدام بازدهی ۳٫۳ درصدی داشتند.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، آخرین قیمت دلار آمریکا در پایان هفته سوم ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده بود اما در این هفته ۶۰۰ تومان به قیمت آن افزوده شد و در کانال ۱۸ هزار تومان قرار گرفت.

اما روز گذشته قیمت دلار در صرافی ملی، ۱۸ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شد، بنابراین با رشد ۶۰۰ تومانی این ارز در هفته پایانی خرداد ماه رشد ۳٫۳ درصدی داشته است.

آخر

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در این هفته با افزایش ۲۵ هزار تومانی به ازای هر گرم بازدهی ۳٫۳ درصدی داشته است.

با توجه به داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان معاملات روز گذشته ۷۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

آخرین قیمت طلا در پایان معاملات هفته گذشته ۷۴۰ هزار و ۴۰۰ تومان ثبت شده است.

اگرچه سکه در حال نزدیک شدن به مرز هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، اما در این هفته با رشد ۲٫۱ درصدی کمترین بازدهی را داشت.

قیمت سکه طرح جدید با افزایش ۱۶۲ هزار تومانی به رقم هفت میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسیده و به نظر می‌رسد اگر این روند ادامه داشته باشد تا دو هفته آینده وارد کانال هشت میلیون تومان می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    اگه سهام عدالت ارزش داشت این ۷۰۰ هزار نفر که فروختن سریع پول میشد نه بعد از۲۴ روز پول نشده .اگه بورس تو تلاطم شدید دوام بیارباید گفت دو برابر طلاو سکه سود کرده