کد مطلب: ۴۴۷۰۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته دوم اردیبهشت ماه / رشد بالا بورس در مقابل کسادی بازارها طلا و ارز

آنالیز بازارها در هفته دوم اردیبهشت ماه /  رشد بالا بورس در مقابل کسادی بازارها طلا و ارز

بورس هفته گذشته را با رشد بالا ۱۳۶ هزار واحدی در شاخص کل سپری کرد اما بازارهای طلا و ارز دچار رکود شده‌اند و نوسانات آنها محدود شده است.

بورس همچنان می‌تازد و سه هفته پربازده را پشت سر گذاشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی عملکرد بازارها در هفته دوم (روزهای ششم تا دوازدهم) اردیبهشت ماه نشان می‌دهد بورس همچنان با رشد بالا شاخص کل، از تازه‌واردها استقبال می‌کند.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص کل با ۱۳۶ هزار و ۱۶۲ واحد افزایش معادل ۱۸٫۴ درصد بازدهی به قله ۸۷۸ هزار و ۹۴ واحدی رسید تا همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

شاخص کل بازار سرمایه در طول هفته‌ای که گذشت بیش از ۱۰۰ هزار واحد رشد کرد که در نوع خود بی‌سابقه است؛ یکی دیگر از اتفاقاتی که در این هفته رخ داد صف‌های طولانی متقاضیان برای دریافت کد بورسی بود.

اما بازار فلزات زرد رنگ دچار افت ارزش شده که اگر چه این کاهش قیمت قابل توجه نیست اما طبق پیش‌بینی کارشناسان این روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود.

دبیر اتحادیه طلای تهران نیز در آغاز هفته‌ای که سپری شد اینطور پیش‌بینی کرده بود که با فرارسیدن ماه رمضان هر چند که برای خرید طلا تقاضایی نیست اما چنانچه قیمت انس طلا در بازارهای جهانی افزایش یابد و قیمت دلار نیز کنترل نشود، ممکن است قیمت طلا و سکه نیز در این هفته با نوسان صعودی همراه شود.

اما در این هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار و سکه امامی به ترتیب با افت قیمت ۰٫۷ و ۰٫۳ مواجه شدند که از نظر میزان کاهش قیمت سکه ۲۱ هزار تومان و برای طلا معادل پنج هزار تومان افت قیمت را نشان می‌دهد.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلا ۱۸ عیار در پایان معاملات روز پنجشنبه یازدهم اردیبهشت ماه، روی نرخ ۶۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد؛ هر عدد سکه امامی نیز شش میلیون و ۴۷۴ هزار تومان خرید و فروش شد.

دلار آمریکا نیز در این هفته ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت که بازدهی ۰٫۶ درصدی را برای شاخص بازار ارز نشان می‌دهد.
هر عدد دلار اعلامی صرافی ملی در پایان هفته گذشته ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با افزایش قیمت ۱۰۰ تومانی در پایان معاملات دیروز روی نرخ ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد.

جدول بازدهی بازارهای مالی در هفته دوم اردیبهشت ماه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • طلافروش

    اتحادیه طلا دبیر ندارهبذرافشان دبیر هیات مدیره هست