کد مطلب: ۴۰۶۶۶۲

تجارت‌نیوز وضعیت اقتصادی امروز را گزارش می‌دهد:

همه بازارها منفی شدند / عرضه اولیه هم بورس را نجات نداد / طلا همچنان می‌ریزد

همه بازارها منفی شدند / عرضه اولیه هم بورس را نجات نداد / طلا همچنان می‌ریزد

در روزی که قیمت دلار و طلا یک روند نزولی داشتند، شاخص بازار سهام هم با وجود اینکه سهامداران امروز شاهد یک عرضه اولیه دیگر بودند اما یک روند منفی را پشت سر گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه تا ساعت ۱۵ با 13 تومان کاهش، 11 هزار و 247 تومان معامله شد.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز چهارشنبه اول آبان تا ساعت ۱۵ با پنج هزار و 100 تومان کاهش به 395 هزار و 900 تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز چهارشنبه اول آبان تا ساعت ۱۵ با 13 هزار تومان کاهش به سه میلیون و 890 هزار تومان رسید.

در بورس هم وضعیت به همین شکل نزولی بود. بازار سهام در اولین روز آبان ماه کار خود را در محدوده منفی به پایان رساند. در این روز شاخص کل بورس با افتی بیش از دو هزار 500 واحدی، در کانال 305 هزار واحدی قرار گرفت.

یک آبان

شاخص بورس آخرین روز هفته را نزولی پشت سر گذاشت.

افت شاخص بورس در حالیست که امروز عرضه اولیه‌ای هم در این بازار بود. در اولین روز آبان ماه، بازار سرمایه پذیرای عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین با نماد «وآوا» به پایان رسید. در عرضه اولیه وآوا به هر کد، 174 سهم در سقف قیمتی خود یعنی 2160 ریال رسید که در مبلغی در حدود 37 هزار تومان را شامل می‌شود.

از جمله اخبار امروز این بود که همدست سلطان سکه دستگیر شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با بیان اینکه تولید پژو ۴۰۵ glx بنزینی تا پایان امسال متوقف می‌شود، گفت: تولید ۳ نوع پراید نیز در دی‌ماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ متوقف خواهد شد.

همچنین امروز حسن روحانی در جلسه هیأت دولت از کنترل نرخ ارز توسط دولت سخن گفت، بر نظارت بر بازارها تاکید کرد و در عین حال از فواید رقابت و شفافیت سخن گفت.

رئیس جمهور گفت: علیرغم همه فشارها قیمت ارز را کنترل کرده‌ایم. این دولت کارآمد و قوی است و دولتی است که وقتی وارد نیویورک می‌شود، محور همه مذاکرات قرار می‌گیرد و همه برای دیدار با رئیس جمهور از همدیگر سبقت می‌جویند.

انتشار گزارشی درباره هزینه ساخت خانه و اشتباه در حذف یارانه نیز از جمله اخبار امروز تجارت‌نیوز بود.

همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: ما در ماه‌های آینده هم شاهد تداوم کاهش نرخ تورم خواهیم بود باید اضافه کنم که در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ابزاری برای مدیریت نقدینگی از طریق عملیات بازار باز هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اولا که این کاهش دلار و طلا موقتی هست و یکی از ترفندهای دولت می باشد و میخواد که با این حیله دلارهای خانگی را به بازار بکشاند و مفت مفت از مردم بخره ولی موفق نخواهد شد.ثانیا بورس با توجه به ورشکستگی و تعطیلی کارخانجات و کارخانه ها حدود ۲۰۰ هزار واحد حباب داره و به زودی افت خواهد نمود.

    • ناشناس

      خدایی کمتر تو تلگرام بچرخ،مگه چن میلیارد دست مردمه.بابا دلار میاد پایین شک نکن .از اونور آمریکا عربستان رو به حال خودش رها کرده از اونورم راببطه بین امارات و ایران در زمینه سیاسی اقتصادی تقویت شده،اینا همه سیگنالهایی هستن که باعث رد و بدل شدن راحت پول بین سویس خاورمیانه و ایران خواهد شد،.
      آمریکا با ایران به توافق میرسه البته ایران امتیازات بیشتری میگیره

    • ناشناس

      200 هزااااار واحد، عججججب، عزیزم اصلا اسم شرکت های بورسی رو شما میدونی که همچین حرفی میزنی؟ عجیب نیست که کشورمون چرا اوضاعش اینقدر داغونه، وقتی امسال شما و بنده هستیم هیچ وقت این کشور درست نمیشه؛ ضمنا وقتی آگاهی درستی ندارید بهتره سکوت کنید!!!

  • ناشناس

    تمامی ارزان شدن ها از پایین آمدن قدرت خرید مردم نشات میگیرد اگر کمی ازدلال بازیهای عده ای جلوگیری شود این روند سرعت میگیرد وجایگاه اصلی خودرا می یابد خواه ناخواه همین طور خواهد شد این روال اقتصاد است که ابتدابا گرانی رکود ظاهر میشود وپس از پایین آمدن قیمتها ورسیدن به نقطه مناسب مجددا رونق اقتصادی بمرور شکل خواهد گرفت

  • ناشناس

    قوه قضاییه باید وراد بورس وکار گزرازیها در بورس کالا
    شود در همه کالاها از پتر شیمی ها تا اهن و…….

  • ناشناس

    سلام دوست عزیز معمولا درر روزهایی که عرضه اولیه هست وحتی یک روز قبل عرضه بازار منفی است اینکه چیز جدیدی نیست ونمی تواند مبنای ارزیابی شاخص باشد لطفا از کارشناسان خبره استفاده کنید در تهیه این نوع کزارش ها

  • ناشناس

    بنازم به این کارشناس
    اخه وقتی عرضه اولیه هست که معلومه بازار بورس رو نمیشه تحلیل کرد
    عزیزم دقت کن

  • جواد

    بورس رشد نکرده و فقط خود با دلار منطبق کرده واقعی است ولی دیگر بالا نمرود صد در صد

  • ناشناس

    کسی که صبور نیست جایی در بورس ندارد بهتراست به همان سود بانکی رجوع کند روزگار بورس ازاین افت ها زیاد داشته این نیز بگذرد

  • یک همشری

    لطفأ عبارت ارزان شد را تا اطلاع بعدی از میان حرفهای مردم فریبانتون حذف کنید چقدر میخواین دروغ بار ملت کنید کمر ملت داره زیر فشار اقتصادی خم میشه نشستین به۲۰یا۳۰تومان اسم ارزانی گذاشتین