کد مطلب: ۴۰۶۵۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه «وآوا» بخریم یا نه؟ / آینده این نماد چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

عرضه اولیه «وآوا» بخریم یا نه؟ / آینده این نماد چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

بازار سرمایه و شرکت فرابورس ایران در روز جاری میزبان عرضه اولیه دیگری هستند؛ شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین با نماد «وآوا» به عنوان هشتمین عرضه اولیه فرابورس، با سرمایه‌ای 60 میلیارد تومانی وارد بازار سرمایه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه و شرکت فرابورس ایران در روز جاری میزبان عرضه اولیه دیگری هستند؛ شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین با نماد « وآوا » به عنوان هشتمین عرضه اولیه فرابورس، با سرمایه‌ای 60 میلیارد تومانی وارد بازار سرمایه خواهد شد. تعداد سهام قابل عرضه این شرکت 150 میلیون سهم از 600 میلیون سهم بوده و مدیریت عرضه را بانک رفاه بر عهده دارد.

گفتنی است که حداکثر سهام قابل خرید برای هر کد سهامداری، 250 سهم بوده که دامنه قیمتی آن از 2100 ریال تا 2160 ریال مشخص شده است.

هر کد می‌تواند در صورت اعطای حداکثری سهم، 54 هزار تومان را برای این عرضه اولیه کنار بگذارد. همچنین درصورت استقبال 750 تا 950 هزارنفر، تعداد 157 تا 200 سهم به هر کد یعنی در حدود 34.1 هزار تا 43.5 هزار تومان هزینه دربرخواهد داشت.

3 9

تغییر پورتفوی سرمایه‌گذاری

در همین راستا، علیرضا قدرتی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین در خصوص آخرین وضعیت شرکت و نیز احتمال تغییر در ترکیب پورتفوی سرمایه‌گذاری « وآوا » به تجارت‌نیوز می‌گوید: «سیاستگذاری‌های ما در خصوص تغییر ترکیب سرمایه‌گذاری‌ها، در کمیته سرمایه‌گذاری شرکت به تصویب می‌رسد. این کمیته با رصد کلیه متغییرها و عوامل حاضر در بازار سرمایه، اقدام به پیش‌بینی و تغییر ترکیب سبد سرمایه‌گذاری‌ها وآوا می‌کند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «طی دو سال گذشته این پیش‌بینی‌ها صحیح بوده و بازدهی مناسبی را برای شرکت به همراه داشته است. در حال حاضر با توجه به اینکه پتانسیل شرکت‌های فلزی و معدنی بسیار بالا بوده و سودآوری آنها بالا است، حجم بیشتر سبد خود را به این بخش اختصاص داده‌ایم.»

قدرتی خاطرنشان کرد: «اما گفتنی است که قائل به محدود بودن در یک صنعت خاص نیستیم؛ قطعا تصمیمات ما متناسب با شرایط بازار بوده و اگر سهم یا صنعتی در مطالعات و پیش‌بینی‌های ما از جایگاه مناسبی برخوردار باشد، به آن ورود می‌کنیم.»

هزینه‌های عملیاتی

هزینه‌های عملیاتی «وآوا» در شش ماه نخست سال با رشدی 26 درصدی همراه بوده است، قدرتی در خصوص این افزایش به تجارت‌نیوز گفت: «شاید بتوان گفت که نسبت هزینه‌ به درآمدهای ما و نیز نسبت هزینه‌های ما در مقایسه با سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشابه، در پایین‌ترین میزان ممکن است و نیز می‌توان گفت که در زمره کم هزینه‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستیم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «اما دلیل رشد هزینه‌ها این است که در سال گذشته ما نیروی انسانی کافی نداشتیم و طی سال گذشته و امسال اقدام به جذب پرسنل تازه‌ای کرده‌ایم، بنابراین افزایش هزینه‌ها به همین دلیل است.»

هزینه‌های مالی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علت رشد هزینه‌های مالی شرکت نیز در شش ماهه امسال به چه دلیل بوده است، عنوان کرد: «دلیل افزایش هزینه‌های مالی وآوا به خاطر استفاده از اعتبار کارگزاری‌ها بوده است. ما به خاطر محدودیت‌های قانونی که برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد، هیچ‌گاه اقدام به دریافت وام نکرده‌ایم. اما به دلیل اینکه شرایط را به خوبی سنجیده بودیم، اقدام به اخذ حداکثری اعتبار از کارگزاری‌ها کرده و در شش ماه نخست سال نیز بازدهی خوبی هم از این مسیر نصیب ما شد.»

وی در خصوص نرخ اعتبارهای دریافتی عنوان کرد: «درحال حاضر میانگین نرخ اعتباری که از کارگزاری‌ها دریافت می‌کنیم، حدود 12 درصد است.»

مدیرعامل « وآوا » در تشریح پیش‌بینی میزان سود هر سهم تا پایان سال تصریح کرد: «به دلیل محدودیت‌ها قادر به ارائه پیش‌بینی در این خصوص نیستیم، اما عملکرد ما در شش ماه نخست سال 10 میلیارد تومان بود و به باور بنده این سودآوری تا پایان سال به مراتب افزایش خواهد یافت.»

بورسی کردن شرکت‌های زیرمجموعه

قدرتی در پایان و در خصوص ورود شرکت‌های زیرمجموعه به بورس عنوان کرد: «چهار شرکت پاک اندیشان، هولدینگ کشاورزی، دیزباد و اشراق که در زیرمجموعه وآوا هستند، قصد ورود به بورس را دارند که فعالیت‌های ابتدایی سه شرکت دیزباد، هولدینگ کشاورزی و اشراق برای ورود به بورس آغاز شده و طی یک ماه آینده نیز هولدینگ کشاورزی وارد بورس خواهد شد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.