کد مطلب: ۴۵۴۵۲۲

بازار سکه روز شنبه چگونه آغاز به کار می‌کند؟

بازار سکه روز شنبه چگونه آغاز به کار می‌کند؟

یکی از عواملی که در ماه‌های اخیر به افزایش بهای سکه در بازار داخلی کمک کرد، رشد بهای طلای جهانی بود. با این حال، در هفته گذشته اونس یار افزایشی برای سکه نبود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از عواملی که در ماه‌های اخیر به افزایش قیمت سکه در بازار داخلی کمک کرد، رشد بهای طلای جهانی بود. با این حال، در هفته گذشته اونس یار افزایشی برای سکه نبود.

تا ساعت ۵ بعدازظهر روز جمعه نیز طلا بیشتر از آن که تمایل افزایشی خاصی داشته باشد، رو به سوی قیمت‌های پایین‌تر داشت و به مرز هزار و ۷۰۰ دلار نزدیک شده بود.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا در بازار جهانی دچار توقف روند صعودی شده و در شرایطی که سرمایه‌گذاران پول‌هایشان را به سوی دارایی‌های پرریسک می‌برند، همه منتظرند ببینند چه عاملی به بالا رفتن قیمت طلا کمک خواهد کرد.

می‌توان گفت با اینکه قیمت طلا در هفته گذشته چندان افزایشی نبود، همچنان امیدها به صعود این فلز گرانبها وجود دارد. به‌عنوان مثال، یک معامله‌گر به پایگاه خبری «اس‌اند‌پی‌گلوبال پلاتس» گفت: همه اتفاقات غیرمنطقی است. بازارهای سهام از واقعیت فاصله دارند و افراد بیش از حد خوش‌بین هستند. به نظر من همه چیز بهم خواهد ریخت و اوضاع به نفع طلا خواهد بود.مارک بریستو، مدیرعامل شرکت معدن‌کاری طلای «بریک» نیز عنوان کرده است: تدابیر محرک مالی دولت‌ها نگران‌کننده است و از قیمت طلا در شرایطی که تولید کاهش پیدا کرده است، حمایت می‌کند.

دنیای اقتصاد علاوه بر این گزارش، در تحلیلی دیگر نوشته است: سکه‌بازان هم طی معاملات هفته قبل توام با افزایش نرخ داخلی دلار بخشی از افت هفته ابتدایی خرداد را جبران کردند و به عقب‌نشینی طلای جهانی واکنش در خوری نشان ندادند. هر سکه طرح جدید در جریان معاملات دومین هفته خرداد به رشد ۵۰ هزار تومانی دست یافت و روز سه‌شنبه به قیمت ۷ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید در این هفته به‌طور متوسط روزی ۲/ ۰ درصد افزایش قیمت را ثبت کرد و بازدهی خود را از ابتدای سال به ۲۴ درصد رساند. عقبگرد اونس طلای جهانی به زیر مرز ۱۷۰۰ دلار هم نتوانست تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر سکه بگذارد.

با وجود این، در صورت تداوم رونق بورس این امکان وجود دارد که سکه در زیر سقف تاریخی مسیر خود را با دلار هماهنگ کند و نوسانات کم‌دامنه‌ای را به ثبت برساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.