کد مطلب: ۴۶۷۱۰۹

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/۱۳

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز 99/5/13

قیمت طلا و سکه امروز، برخلاف ثبات نسبی بهای طلای جهانی با افت همراه بود و بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به رقم 11 میلیون و 130 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به پیامدهای اقتصادی افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹، به رکورد بالای جدیدی افزایش یافت اما صعود ارزش دلار آمریکا، مانع اوج گیری این فلز ارزشمند شد.

براساس گزارش ایسنا، به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت سی ام سی مارکتس، فضا در سراسر بازارها وخیم شده است. در وهله نخست، افزایش نرخ تورم، نگرانی اصلی جهانی بوده و باعث حمایت از رشد قیمت طلا شده است. همچنین نگرانیهای مذکور باعث صعود ارزش دلار آمریکا شده است.

افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و تنشها میان آمریکا و چین به امیدها برای احیای اقتصادی سریع ضربه زده و باعث سیل ورود سرمایه ها به دارایی‌های امنی مانند طلا شده که از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۰ درصد رشد قیمت داشته است.

تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشتند: نزدیک شدن به مهلت پایان بیمه بیکاری فدرال در روز جمعه که روی هزینه و درآمد مصرف کننده تاثیر خواهد گذاشت هم از تقاضا برای طلا پشتیبانی کرده است.

قانونگذاران آمریکایی هنوز نتوانسته اند درباره بسته کمک مالی جدید به توافق برسند. مارک مدوز، رییس دفتر ترامپ اظهار کرده که وی به توافق برای بسته نجات مالی جدید در آینده نزدیک خوش بین نیست.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، صعود شاخص دلار بود که ۰.۲ درصد رشد کرد. این شاخص در معاملات قبلی به پایینترین حد خود از ماه مه سال ۲۰۱۸ تاکنون نزول کرده بود. دلار ضعیفتر طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزانتر می کند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 13 مرداد ساعت ۱۸ با 200 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 21902 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۱ هزار و 900 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 20300 هزار تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد نیز امروز با 200 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 25702 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۴۳ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۵ هزار و 700 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۳ هزار و 800 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم 10 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 11 میلیون و 100 هزار تومان است که نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 68 هزار و 835 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و 550 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و 250 هزار تومان و یک میلیون و 750 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.