کد مطلب: ۷۳۰۲۵۱

نگرانی‌ صنعت فولاد از آینده بازار قراضه وارداتی بنگلادش

نگرانی‌ صنعت فولاد از آینده بازار قراضه وارداتی بنگلادش

قیمت قراضه فولادی وارداتی در تایوان کاهش یافت؛ این در حالی است که خریداران، کانتینرهای قراضه را با قیمت‌های کمتر خریداری کرده و اما تجارت در بازار محدود بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی صادرکنندگان اصلی قراضه فولاد از نگرانی‌ها درباره آینده بازار بنگلادش به دلیل آنچه که مشکلات مربوط به پرداخت اعتبار اسناد اتکایی بنگلادش عنوان شده است، سخن گفتند.

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، مشکلات پرداختی از یک سو باعث تضعیف شرایط بازار بنگلادش شد و از سوی دیگر، خریداران تایوان با توجه به بازار ضعیف فولاد، قراضه وارداتی را با سرعت کمتری خریدند.

به نقل از فولادبان، در این میان، وضعیت بازار قراضه فولاد وارداتی بنگلادش به دلیل آنچه که مشکلات مربوط به پرداخت اعتبار اسناد اتکایی بنگلادش عنوان شده است، رکود بیشتری را تجربه کرد.

در این رابطه، یک صادرکننده اصلی گفت: تجارتی در بازار بنگلادش دیده نمی‌شود، چون کسی نمی‌تواند اعتبار استاد اتکایی باز کند.

همچنین او افزود: اخیرا هزاران تن محموله به ینگلادش رزرو شد که برخی کالاها بدون اعتبار اسناد اتکایی بودند. برخی فروشندگان این محموله‌ها گمان کردند که خریداران معمولی اعتبار اسناد اتکایی باز کنند اما بیشتر بانک‌های خصوصی در بنگلادش در کمبود دلار به سر می‌برند.

در همین راستا، یک صادرکننده قراضه دیگر گفت که برای هفته‌های متوالی از بازگشایی اعتبار استاد اتکایی محموله‌های بنگلادش خبری نشنیده است و تایید کرد که برخی از محموله‌ها، بدون بازگشایی این اسناد حمل شده‌اند. او افزود: برخی کارخانه‌های بنگلادش به شرکت‌های بازرگانی در سنگاپور و دوبی برای تامین مالی معاملات و اطمینان از کافی بودن دلار برای بستن قرادادها، نزدیک شدند اما برخی کارخانه‌ها درخواست کمیسیون بیشتر از ۱۰ دلار به ازای هر تن برای تامین مالی داشتند.

با این حال، یک بازرگان آسیای جنوبی گفت کمیسیون معمول قراراداد مالی ۳۰-۹۰ روزه، تنها ۱-۲ دلار به ازای هر تن برای محموله‌های قراضه، این درحالی است که به گفته برخی دیگر از صادرکنندگان، تمامی ۳۱۱ هزار تن قراصه سنگینی که براساس گزارش فست‌مارکتز در ماه اکتبر به بنگلادش فروخته شده است، به دلیل مشکلات این اسناد به مقصد موردنظر حمل نشوند.

برخی فعالان بازار در این‌ باره خوشبین‌تر بودند. یک بازرگان آمریکایی گفت: کارخانه‌های بنگلادشی از طرف بازرگانان برای بستن قراردادهای خود، تامین مالی دریافت کردند درحالی که یک منبع سنگاپوری قبول کرد که با وجود مشکلات بیشتر در حمل برخی محموله‌ها، برخی قرارادها با موفقیت اجرا شدند.

این در صورتی است که به گفته برخی دیگر فعالان بازار، با وجود مشکلات پرداختی، تقاضای جدیدی برای محموله‌های وارداتی نبوده است. پیشنهادهای قیمتی HMS 1,2 اروپا با شیوه معاملاتی cfr بنگلادش در این هفته، در بازه قیمتی ۳۹۰-۴۰۰ دلار به ازای هر تن گزارش شده است.

همچنین پیشنهادات قیمتی HMS 1,2 آمریکا با شیوه معاملاتی cfr هند، ۳۸۰ دلار به ازای هر تن مشاهده شد اما پیشهادات قیمتی از طرف خریداران با شیوه معاملاتی cfr هند در بازه ۳۶۰-۳۷۵ دلار به ازای هر تن بود.

در همین حال، کانتینرهای قراضه خردشده با شیوه معاملاتی cfr بنگلادش در این هفته، با قیمت ۴۴۰ دلار به ازای هر تن فروخته شد. درحالی که قیمت‌های پیشنهادی کارخانه‌ها، ۴۴۵-۴۵۰ دلار به ازای هر تن بود.

تایوان

به گزارش برخی منابع، قیمت قراضه فولادی وارداتی در تایوان کاهش یافت، این در حالی است که خریداران، کانتینرهای قراضه را با قیمت‌های کمتر خریداری کرده و اما تجارت در بازار محدود بود.

همچنین معاملاتی برای کانتینر قراضه HMS 1,2 (80:20) آمریکا با شیوه معاملاتی cfr تایوان در قیمت ۳۲۰ دلار به ازای هر تن انجام شد.

قیمت‌های پیشنهادی این کالا در همان روز، ۳۳۰-۳۳۵ دلار به ازای هر تن شنیده شده در حالی که قیمت پیشنهادی خریداران این کالا، ۳۲۰ دلار به ازای هر تن گزارش شده است.

جدیدترین شماره نشریه متال بولتن حاکی از آن است که شاخص قیمت روزانه کانتینر قراضه فولادی، HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr بندر اصلی تایوان ۳۲۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به گذشته، ۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت. این کالا با قیمت ۳۲۵ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در این میان، یک تاجر قراضه در گفتگو با فست‌مارکتز اظهار داشت: به طور معمول زمانی که وضعیت بازار راکد است، عرضه‌کنندگان در پیشنهاد محموله‌ها فعال‌تر می‌شوند اما اخیرا تعداد پیشنهادات بسیار محدود و حتی کاهشی بودند و دلیل این مساله محدودیت در ذخیره قراضه سواحل غربی آمریکا بود.

او همجنین افزود:تولید قراضه داخلی تایوان نیز کند بود. کارخانه‌هایی در جنوب تایوان که خریداران همیشگی قراضه نیستند، اخیرا متقاضی کانتینرهای قراضه بودند. اما هنوز محرک اصلی خرید قراضه فولاد در تایوان به دلیل فروش کند محصولات نهایی، به روند نزولی ادامه داد.

در همین حین، قیمت‌های پیشنهادی کمتری برای کانتینرهای قراضه از آمریکای مرکزی و جنوبی با شیوه معاملاتی cfr تایوان در روز پنج‌شنبه مشاهده شد.

از سوی دیگر، قیمت‌های پیشنهادی H1:H2 (50:50) ژاپنی با شیوه معاملاتی cfr تایوان ۳۵۰-۳۶۰ دلار به ازای هر تن شنیده شده درحالی که قیمت‌های پیشنهادی از طرف خریداران در بازه قیمتی ۳۳۵-۳۴۵ دلار به ازای هر تن گزارش شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.