کد مطلب: ۵۱۵۳۰۰

بازگشت معامله‌گران شب عید به بازار مسکن

بازگشت معامله‌گران شب عید به بازار مسکن

مشاوران املاک در برخی مناطق شهر تهران از افزایش تعداد مراجعات به بنگاه‌ها برای خرید و فروش‌های شب عید خبر می‌دهند. به گزارش طبق روال طبیعی بازار معاملات مسکن، یکی دوماه پایانی هر سال به انجام معاملاتی اختصاص دارد که اصطلاحا عنوان معامله شب عید اطلاق می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاوران املاک در برخی مناطق شهر تهران از افزایش تعداد مراجعات به بنگاه‌ها برای خرید و فروش‌های شب عید خبر می‌دهند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، طبق روال طبیعی بازار معاملات مسکن، یکی دوماه پایانی هر سال به انجام معاملاتی اختصاص دارد که اصطلاحا عنوان معامله شب عید اطلاق می‌شود.
هر دو طرف تقاضا و عرضه در این‌گونه معاملات سعی دارند تا پیش از رسیدن سال نو، قرارداد خود را منعقد و به خانه جدید نقل مکان کنند. از این رو هر سال در این بازه زمانی اندکی حجم معاملات با افزایش روبه رو می‌شوند.

اکنون نیز اگرچه مشاوران املاک می‌گویند حجم این گونه مراجعات نسبت به سال‌های گذشته کمتر است، اما ورود حجم اندکی از متقاضیان به بازار در این مقطع طبیعی است.

به گفته مشاوران املاک گروهی از فروشندگان که تصمیم قطعی برای فروش ملک خود تا پایان سال دارند، بیشتر پای معامله حاضر به ارائه تخفیف می‌شوند.

فعالان بازار مسکن عنوان می‌کنند هرچند وضعیت رشد قیمت در بازار نسبت به ماه‌های گذشته متفاوت شده، اما همچنان مالکان آپارتمان‌های نوساز قیمت‌های پیشنهادی خود را بسیار متفاوت از میانگین قیمت منطقه عنوان می‌کنند. مشاوران پیشنهاد می‌کنند اگر فروشندگان تصمیم به فروش قطعی تا شب عید دارند باید نسبت به قیمت‌های پیشنهادی خود بازنگری کنند.

در جدول نبض بازار امروز قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های نوساز تا ۲۰ سال ساخت در برخی مناطق شهر تهران ارائه شده‌اند. بخشی از قیمت‌های ارائه شده با قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مشابه مناطق همخوانی زیادی ندارد.

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط با مسکن را در صفحه اختصاصی مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نخرید که اون ور سال ریزش داره

  • ناشناس

    بازار مسکن و سایر بازارهای موازی ایران با تمام جهان فرق دارد تقاضا نیست باید قیمت بیاد پائین برعکس قیمت نیره بالا

  • کامیار

    فقط دوتا قانون مستحکم میخواد یکی هر کدملی یک خانه یعنی اگر کسی خونه دوم یا سوم داره باید نصفشو مالیات بده و دومیش اینکه هرسند تازه ای که زده میشه نشه به نام دیگری زد و خرید و فروش کرد تا ده سال یعنی دلال بازی تموم براحتی قیمت ملک شصت درصد کاهش میابد