کد مطلب: ۵۲۴۸۱۱

بازار مسکن شمال در سال ۱۴۰۰

بازار مسکن شمال در سال ۱۴۰۰

تحلیل‌ها حاکی از ان است که در سال ۲۰۲۱ و پساکرونا با وجود تولیدی انبوه از واکسن کرونا، بازار مسکن همچنان از عواقب اقتصادی آن تاثیر می‌گیرد، در واقع این تاثیرپذیری از کاهش موقتی قیمت مسکن در سراسر دنیا همچنان وجود خواهد داشت. معمولا افرادی که حتی به دنبال خرید ویلا در استان گیلان و یا دیگر استان‌ها هستند می‌توانند در این بازه زمانی برای خرید اقدام نمایند.

شاید برای همه افرادی که به دنبال خرید ملک و املاک هستند که شامل خریدار و فروشنده هستند این سوال پیش بیاید که آیا در سال ۱۴۰۰ با افزایش خرید مسکن روبرو خواهیم شد و یا قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا خواهد کرد طبق بررسی‌های به عمل امده و نظرسنجی هایی که از کارشناسان دیجی ویلا داشته‌ایم و در ادامه به ان میپردازیم جواب برخی از سوالات شما است پس تا اخر این مقاله ما را همراهی نمایید. بهتر است ابتدا به بازار مسکن چند ماه قبل برگردیم. در چند ماه اخیر در سال ۹۹ شاهد عجله مالکان برای فروش املاک بوده‌ایم، تا سه الی چهار ماه گذشته نیز بسیاری از فروشندگان عجله زیادی برای فروش ملک خود نداشتند و در مقابل بسیاری از خریداران به دلیل افزایش انتظارات تورمی و رشد ادامه‌دار قیمت مسکن تلاش می‌کردند تا ملکی متناسب با بودجه خود خریداری کنند.

در حال حاضر به واسطه کاهش انتظارات تورمی و توقف روند صعودی قیمت مسکن بسیاری از فروشندگان فروشنده‌تر شدند و در مقابل بسیاری از خریدارانی که تا دو ماه گذشته برای خرید ملک عجله داشتند به امید تداوم کاهش قیمت مسکن همچنان تمایل زیادی برای خرید ندارند همین موضوع باعث شده بود تا بسیاری از خریداران همچنان برای خرید دست نگه دارند و در مقابل بسیاری از فروشندگانی که نیاز به نقدینگی دارند برای فروش ملک خود تخفیف بیشتری قائل شوند. البته این موضوع برای تمام خریداران و فروشندگان صادق نیست، بلکه نتیجه بررسی‌های میدانی از وضعیت کلی بازار در برخی مناطق برگرفته از اظهارات برخی واسطه‌های ملکی است. حال با این سوال روبرو می‌شویم که:

آیا قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد؟

همه ما می‌دانیم که داشتن یک خانه و یک سرپناه برای زندگی از نیاز های اولیه برای همه افراد است، عوامل مختلفی از جمله ضریب تخریب، نرخ تورم، و عوامل اقتصادی دیگر در نوسانات موجود دخیل و تاثیرگذار است. با توجه به پاندمی یک ساله ویروس کرونا بر قیمت مسکن البته ناگفته نماند کل اقتصاد کشور درگیر این بیماری بود، بهای خانه چه در زمینه خرید، رهن و اجاره در یک سال گذشته روند صعودی داشته است. این افزایش قیمت به مقداری رسیده بود که کاهش یک درصدی که در ماه اذر داشتیم اصلا به چشم نمی‌آمد زیرا در این بازه زمانی با توجه به مساله انتخابات امریکا، افرادی که در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری می‌کردند دچار تعلل شده و دست نگه داشتند تا وضعیت اقتصاد به ثبات نسبی برسد. با وجود تمامی مواردی که گفته شد و همچنین سازندگان مسکن که اکثرا خرده سازان هستند نوسانات در این بخش را کاملا تجربه کرده‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ وارد دوره میان بهبود می‌شود و در این مسیر تلاش برای کاهش هزینه و ساخت و ساز اقدامی موثر است قیمت زمین‌ها نیز با روند خوبی پیش می‌رود. برای مشاهده زمین‌هایی در استان گیلان نیز می‌توانید از "دیجی ویلا" بازدید نمایید.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این باره بیان نمود: بر اساس تجارب صنف مشاوران املاک باید در سال ۱۴۰۰ شاهد شکوفایی اقتصاد در بخش مسکن باشیم و از این رو اینطور بیان شده است که حجم رکور بازار کاهش یافته و خریداران به بازار مسکن بازگردند و همچنین توصیه می‌شود کسانی که به دنبال خرید مسکن هستند از فرصت پیش رو استفاده نمایند.

مشارکت در ساخت رشت

وضعیت قیمت مسکن در دوران پسا کرونا:

تحلیل‌ها حاکی از ان است که در سال ۲۰۲۱ و پساکرونا با وجود تولیدی انبوه از واکسن کرونا، بازار مسکن همچنان از عواقب اقتصادی آن تاثیر می‌گیرد، در واقع این تاثیرپذیری از کاهش موقتی قیمت مسکن در سراسر دنیا همچنان وجود خواهد داشت. معمولا افرادی که حتی به دنبال خرید ویلا در استان گیلان و یا دیگر استان‌ها هستند می‌توانند در این بازه زمانی برای خرید اقدام نمایند. البته بر خلاف این مورد که ۸ درصد سقوط قیمت مسکن داشته‌ایم پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۲ و پساکرونا قیمت بازار مسکن نیز رو به بهبود رود و افراد زیادی را صاحب خانه کند و همچنین لازم به ذکر است بسیاری از پروژه‌های ساختمانی در شرایط کنونی به دلیل پاندمی این ویروس ممکن است مجدد با تعطیلی کوتاه مدت و یا بلند مدت روبرو باشیم اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که با از میان رفتن این بیماری همه‌گیر و مهار آن پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌سازی با رونقی قابل توجه مواجه می‌شوند. افزایش تقاضا درخواست و همچنین این انباشته شدن درخواست‌ها سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن را اقتصادی در می‌کند همچنین شاید در فرصت پیش رو برای اشتغال‌زایی در بخش مسکن نیز فرصت بی‌نظیری برای بازسازی اقتصاد کشور ایران باشد.

پیش‌بینی قیمت زمین و آپارتمان در سال ۱۴۰۰

تحقیقات انجام شده در روزهای گذشته حاکی از ان است که سطح قیمت‌های پیشنهادی مالکان ملک برای فروش آپارتمان حدود ۱۷ الی ۲۰ درصد کاهش یافته است این میزان از کاهش در بازار زمین و املاک کلنگی بین ۸ الی ۱۵ درصد بوده است حتی در بعضی موارد شاهد توقف عرضه زمین از جانب مالکان بوده‌ایم با این وجود بازار معاملات زمین همچنین دچار تغییر و تحول می شود و هم اکنون نیز در بازار فروش زمین برخی از سازنده‌ها که واحدهای مسکونی نوساز در اختیار دارند در مرحله بین پیش‌فروش واحدها و خرید زمین برای آغاز پروژه‌های جدید قرار دارند. بهترین سرمایه‌گذاری با توجه به قیمت املاک در سال ۱۴۰۰ را با سنجیدن تمامی جوانب می‌توان به مشارکت در ساخت اختصاص داد. جهت بازدید از ملک‌های مشارکتی از صفحه " مشارکت ساخت در گیلان " می‌توانید بازدید نمایید.ساختن ملک و مسکن با توجه به شرایط سرمایه‌گذار و ریسک‌های ذکر شده بهتر است که در این امر با افراد خبره مشاوره نمایید ممکن است این نوع از سرمایه‌گذاری مثل مابقی کارها مثل ارز و طلا در نوسانات خاصی برای شما سودده نباشد اما سرمایه‌گذاری بسیار مطمئنی است و تجربه‌ها نشان می‌دهد که ساختمان سازی و سرمایه‌گذاری در این حوزه در طولانی‌مدت از بازارهای دیگر پیشی گرفته است.

قیمت زمین و ویلا در استان گیلان

در این باره بخوانیم چکیده‌ای از پیش‌بینی کارشناسان دیجی ویلا را در حوزه مسکن:

بهترین سرمایه‌گذاری با توجه به میزان ریسک‌‌پذیری، تجربه و میزان سرمایه تفاوت می‌کند، اما با توجه به وضعیت تورمی اقتصاد، سپرده‌گذاری بانکی، بورس، دلار و طلا مثل سابق جذاب نیست نیاز حداقل به ۹ میلیون مسکن نیز نشان از تقاضای بالقوه در این بخش می‌دهد که با توجه به دوره رکود پیش‌رو در خرید مسکن، پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ وارد دوره رونق شویم. در خصوص پیش بینی بازار ملک با توجه به انتخابات پیش رو و ثبات ارز قیمت مسکن تا چند ماه اول نوسان گیری در این حوزه خواهیم داشت و ثبات خواهیم داشت اما از تابستان بخاطر ورود مسافران و افزایش خرید و فروش بازار گرمی را در سال ۱۴۰۰ تجربه خواهیم کرد که تا اخر پاییز می توانیم شاهد این گرمی بازار مسکن باشیم.

دو دیدگاه دیگر در اینده سال ۱۴۰۰ در رابطه با مسکن بیان شده است که توقف خرید ملک از ناحیه خریدار به جهت برگزاری انتخابات پیش رو و نگاه و نگرش دولت آمریکا با دولت آینده ی ایران عملا خریداران تا آن زمان دست نگه خواهند داشت و همچنین افزایش دستمزد و قیمت محصولات، در نتیجه افزایش صعودی قیمت تمام شده‌ی ملک روبه‌رو خواهد شد. این اتفاق باعث کاهش قدرت خرید مشتری را بدنبال دارد در کل بازار با افزایش قیمت و حرکت آرام در راستای فروش اتفاق خواهد افتاد با توجه به این مورد که در سال ۹۹ به دلیل تورم و همه‌گیری بیماری کرونا در کشور و جهان، بازار ملکی و ۹۰ درصد مشاغل به سمت رکود و حتی ورشکستگی پیش رفتند اما در سال ۱۴۰۰ این حباب رکود در بازار مسکن خواهد ترکید و وارد دوره رونق در معاملات ملکی خواهیم شد و البته کاهش جذابیت و سوداوری در سپرده‌گذاری بانکی، بورس، دلار و طلا نیز باعت رو آوردن سرمایه‌گذاری بیشتر سرمایه‌گذاران در بازار مسکن خواهد شد و وارد دوره رونق در معاملات ملکی خواهیم شد و البته کاهش جذابیت و سوداوری در سپرده‌گذاری بانکی، بورس، دلار و طلا نیز باعت رو اوردن سرمایه‌گذاری بیشتر سرمایه‌گذاران در بازار مسکن خواهد شد.

در ۶ ماه اول سال تقاضا برای خرید ملک بیشتر می‌شود اما ممکن است بخاطر کرونا محدودیت بازدید داشته باشیم احتمالا تا اخر فروردین می‌توان از حضور مسافران استفاده نمود و از اوایل اردیبهشت کمی ریزش مشتری خواهیم داشت. خرداد ماه به دلیل تعطیلات پیش رو بازار گرمی خواهیم داشت و در شهر رشت نیز احتمالا از برج ۳ بازار آپارتمان اوج می‌گیرد و قطعا در ۶ ماه اول سال متقاضی زمین و ویلا خیلی بیشتر خواهد بود همچنین اگر به دنبال خرید ویلا در خطه ساحلی استان هستید می‌توانید به صفحه " خرید ویلا در گیلان " مراجعه نمایید.

*تجارت‌نیوز این پیش‌بینی را که در قالب رپورتاژ منتشر می‌شود تایید یا رد نمی‌کند.*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا سرمایه گذاری تو شمال خوبه سود اور

  • ناشناس

    مطلب خوبی بود

  • ناشناس

    پس الان زمان ماسبی برای سرمایه گذاری تو شمال

  • ناشناس

    مطلب کاملی بود ممنون

  • ناشناس

    ممنون استفاده کردیم مفید بود

  • ناشناس

    کامل بود ممنون

  • ناشناس

    قیمت ها در گیلان الان مناسبه

  • ناشناس

    الان زمین متری چند تو گیلان

    • مهدی کریمی

      بدون شک الان بهترین زمان خرید در دوران کرونا و رکود ملک هست ….
      شک نکنید بعد جمع شدن بساط کرونا و رونق گرفتن بازار کسب کار و ازطرفی با وجود خشکسالی در نیمه جنوبی کشور و مشکل کم آبی که تنش های زیادی ایجاد خواهد کرد طبیعتا زمین در منطقی از شمال از اونجاها که موقعیت ییلاقی دارد کلاردشت و مناطقی که در ارتفاع قرار دارند و درای آب فراوان هستند زمین تا دو سه سال دیگه سر به فلک میکشه طوری که لواسان تهران به گردش نرسه …….

  • ناشناس

    الان موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در گیلان

  • ناشناس

    سلام دقیقا این گونه است زمین در منطقه شمال با پیش بینی و وضعیت اقتصادی و شرایط اقلیمی بهترین جا می باشد
    اینجانب دارای زمین در منطقه گردشگری قلعه رودخان می باشم اگر شخصی تمایل به خرید دارد پیام دهد مشخصات خدمتشان ارسال نمایم

    • ناشناس

      قیمت چنده