کد مطلب: ۵۰۸۵۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس زیانده‌ترین بازار دی ماه / عملکرد بازارهای ایران در ماه گذشته

بورس زیانده‌ترین بازار دی ماه / عملکرد بازارهای ایران در ماه گذشته

در دی ماه ۹۹ هر چهار بازار مالی ریزش چشمگیری را تجربه کردند؛ بورس، طلا، سکه و دلار به ترتیب بیشترین زیان را در این ماه برای سرمایه‌گذاران به ثبت رساندند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ظاهرا ماه گذشته برای سرمایه‌گذاران در چهار بازار مالی طلا، دلار، سکه و بورس ماه پرزیانی بوده است. این چهار بازار در اولین ماه زمستان به ترتیب ۱۵٫۳، ۱۴٫۷، ۱۴٫۶ و ۲۰ درصد بازدهی منفی ثبت کردند.

دلار

اسکناس آمریکایی ۳۰ آذر ماه امسال ۲۵ هزار و ۳۹۶ تومان قیمت داشت، طی یک ماه سه هزار و ۶۰۱ تومان از ارزش خود را از دست داد و تا ۳۰ دی ماه به ۲۱ هزار و ۷۹۵ تومان رسید.

با این حساب دلار طی اولین ماه زمستان کاهشی ۱۴٫۱۷ درصدی را تجربه کرده است.

سکه

بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر سکه امامی پایان دی ماه ۱۰ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان قیمت داشته است. درحالی که آخرین قیمت آن در آذر ماه امسال ۱۱ میلیون و ۹۳۸ هزار تومان بوده است.

بنابراین سکه در طول ماه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و ۱۴٫۶۵ درصد بازدهی منفی ثبت کرد.

دی با لوگو

طلا

هر گرم طلای ۱۸ عیار این ماه ۱۵٫۳۷ درصد زیان برای سرمایه‌گذاران در این بازار برجای گذاشت.

این فلز گران‌بها پایان آذرماه یک میلیون و ۱۳۷ هزار تومان قیمت داشت اما بازار طلا هم مثل سایر بازارهای مالی در دی ماه با ریزشی چشمگیر روبرو شد و تا ۳۰ دی ماه به نرخ ۹۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

در واقع طلا طی یک ماه اخیر ۱۷۴ هزار و ۸۰۰ تومان ارزان شده است.

بورس

آن‌طور که داده‌های آرشیو سازمان بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد در ماه ریزش بازارهای مالی، بورس رکورد بقیه را زده و با ثبت ۲۰ درصد ریزش به پرچمدار افت بازارها تبدیل شده است.

شاخص کل بورس پایان آخرین ماه پاییز در سطح یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۱۲۴ واحد بوده و پایان دی ماه به سطح یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۲۴٫۷ واحد رسیده است.

بازار سهام در طول یک ماه ۲۸۸هزار و ۴۹۹٫۳ واحد ریزش داشته اشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    انشالله با رشد دوباره دلار بورس هم وضعیتش خوب میشه یکم از ضررهامون کمتر میشه

    • ناشناس

      دلار هم بالا رفت هم پایین بورس فقط پایین اومد اگه دلار هم که موقت و دستوری و اسمی پایین اومده بود بالا بره بازم به بورس کاری نداره و تا شاخص و قیمت سهام به ارزش ذاتی نرسند صعود بادوامی شروع نمیشه

  • ناشناس

    بورس8ماه زیانده هست

  • نکته‌سنج

    بورس در بهمن‌ماه رکورددار سوددهی خواهد بود

  • مهران

    دوستان تاکانال یک میلیون و دویست رو تثبیت نکنه اینهافرصت خروجه خیلی مراقب باشیداگه یک ودویست تثبیت شد باخیال راحت پله ای میتونیدخریدکنید،الان هیجانی عمل نکنید بعد دوباره آه و ناله کنید

    • ناشناس

      اگه بیشتر اینهم بالا بره ولی دستوری و ساختگی باشه و بخصوص برای سهام بزرگ با ورود نقدینگی جدید همراه نباشه فایده نداره بعلاوه که سهامدار و سرمایه گذاری که بخره و نگهداره تا به قیمت ذاتی نرسه نقدینگی هوشمند وارد نمیکنه

  • ناشناس

    دلار در صورت صعود و یا ثبات بورس ریزش نمی کند ولی اگر دلار کاهشی شود بورس هم باز می ریزد .

  • ناشناس

    باسلام.به گفته آقای دهقان،ملت محترم و سهام داران خرد بازار بورس ضررهای چند صد میلیاردی کرده اند و پول های آنها دود شده است.بینهایت تاسف بار است که در این شرایط تحریمی و کرونا وزیران اقتصادی دولت و شبه دولت این کار بیرحمانه را با شهروندان انجام داده اند.به نظرم فقط استعفاء بدهند و برگردند به استادی دانشگاه.باتشکر

    • ناشناس

      استادی دانشگاه ؟اونجا هم چهار تا بیسواد مثل خودشون تحویل جامعه بدن

  • ناشناس

    ی تجمع کردن دلار رفت بالا بورس هم کشید بالا.. اگر ی
    تجمع کرده بودیم الان دلار جرات تا 32 هزار تومن رو نداشت.. موقعی که بورس تا 2 میلیون و خرده ای شاخصش رفت دلار هم تا 32 رفت.. همه خوشحال حالا که دلار داشت میومد پایین با ی تجمع صعودیش کردن..

  • ناشناس

    برای ما بیچاره ها زیانده بود .
    جیب گشاد دولت که پر شد