خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۳۰۵۷

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها در اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۲/ پرچمداری دلار در بازدهی مثبت بازارها

بازدهی بازارها در اولین هفته اردیبهشت 1402/ پرچمداری دلار در بازدهی مثبت بازارها

بازدهی بازارها در اولین هفته اردیبهشت با پرچمداری دلار و بازدهی مثبت در تمام بازارهای مالی به کار خود پایان داد. این در حالی است که دلار، سکه و طلا دو روز است که رشد قیمت دارند و در کانال‌های بالاتر معامله‌ می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازدهی بازارها در اولین هفته اردیبهشت ماه در تمام بازارهای مورد بررسی، مثبت بود. این در حالی است که هفته گذشته سکه بازدهی چشمگیری نداشت و بازدهی دلار نیز منفی بود. در محاسبه بیشترین بازدهی بازارها در اولین هفته اردیبهشت به ترتیب دلار، بورس، سکه و طلا قرار دارند.

جدول بازدهی بازارها در هفته دوم اردیبهشت 1402

با وجود تعطیلی دو روز ابتدایی هفته جاری و روند باثبات نیمه این هفته، اما قیمت دلار و به تبع آن طلا و سکه از چهارشنبه ۶ اردیبهشت بر مدار صعودی قرار گرفت. روند افزایش قیمت‌ها در دو روز پایانی هفته بازدهی قیمت دلار، سکه و طلا را بر مدار مثبت قرار داده است. گفتنی است در واپسین روزهای فروردین 1402( از ۲۴ تا ۳۱ فروردین) بازارهای مالی در رخوت بهاری به سر می‌برند. معامله‌گران امید داشتند اردیبهشت بازارها رونق بیشتری بگیرد.

بررسی بازارهای مالی این هفته ( از ۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت)‌ نشان می‌دهد که قیمت دلار صدر نشین بیشترین بازدهی در بازارهای مالی بود و در مرحله بعد سکه و طلا با اندک اختلاف در محدوده دو درصدی بازدهی داشته‌اند.

قیمت دلار

روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین‌ ماه دلار با قیمت ۵۱ هزار و ۴۰۵ تومان بسته شد. بعد از گذشت یک هفته این اسکناس آمریکایی روز گذشته هفتم اردیبهشت با قیمت ۵۳ هزار و ۲۸۳ تومان به کار خود پایان داد. بازدهی دلار این هفته ۳/۶۵ درصد محاسبه شد و رشد قیمتی هزار و ۸۷۷ تومانی داشت.

تعطیلی دو روز ابتدای هفته جاری و قفل‌شدگی قیمت دلار در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در محدوده ۵۱ هزار تومانی باعث شد اسکناس آمریکایی تحرك خاصی در بازار آزاد نداشته باشد.

روز چهارشنبه اسکناس آمریکایی سد مقاومت ۲۵ روزه ۵۱ هزار تومانی را شکست. تحلیلگران اقتصادی انتظارات تورمی را عامل تحرك دلار می‌دانند و معامله‌گران بازار نیز سیگنال‌های تورمی نظیر افزایش جریمه‌های رانندگی و کرایه‌های حمل و نقلی را عاملی برای جهش قیمت دلار توصیف می‌کنند.

معامله‌گران افزایشی امید دارند بازار اردیبهشت برای دلار داغ‌تر شود و روند معاملات برای قیمت دلار وضوح بیشتری بگیرد.

قیمت طلا

قیمت طلا روز پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین‌ماه، دو میلیون و ۶۰۵ هزار تومان‌ بود. این در حالی است که هر گرم طلا ۷ اردیبهشت، با قیمت دو میلیون و ۶۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. بازدهی این بازار در اولین هفته اردیبهشت با بازدهی ۲/۳۰ درصدی و ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت به کار خود پایان داد. این در حالی است که بازدهی طلا در هفته گذشته ۱۴.۱۸ درصد بود و افزایش قیمت۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تومانی داشته است.

قیمت سکه

این هفته سکه امامی با بازدهی ۲/۸۷ درصدی بیشترین بازدهی را در بازارهای مالی از آن خود کرد. سهم این قطعه افزایش قیمت ۹۰۶ هزار تومانی بود.

قیمت سکه در روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین در محدوده ۳۱ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان ثبت شد. روز گذشته این قطعه محدوده مقاومتی ۳۱ میلیون تومانی را شکست و با قیمت ۳۲ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان معامله شد.

روز چهارشنبه قیمت طلا و سکه به روند صعودی دلار در بازار آزاد پیوست. بازار فلز زرد دیروز با افزایش قیمت آغاز به کار کرد و این رشد قیمت تا واپسین ساعات کاری روز گذشته نیز ادامه داشت.

روند صعودی دو مولفه تاثیرگذار بر قیمت فلز گرانبها، یعنی انس جهانی و قیمت دلار، توانست قیمت سکه را وارد کانال ۳۲ میلیون تومانی کند. دیروز قیمت سکه امامی ۵۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

بورس

معاملات بورس هفته ابتدایی اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد که شاخص کل مانند هفته‌های گذشته توانست بار دیگر افزایش ارتفاع دهد. به‌طوری که در این هفته نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشدی 1.77 درصدی به سطح دو میلیون و 365 هزار و 288 واحدی رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز در این هفته بازار، بیش از 3.38 درصد رشد کرد و در ارتفاع 786 هزار واحدی ایستاد.

بیشترین بازدهی هفته

نگاهی به معاملات هفته اول ماه اردیبهشت بازار سرمایه حاکی از آن است که کرازی با افزایش 25 درصدی به سطح 204 تومان رسید. گفتنی است مقاومت پیش روی این سهم محدوده 204 تا 206 تومان است. در صورت عدم عبور سهم از این سطح، نزدیکترین حمایت برای سهم 139 تومان شناسایی شده است.

بیشترین بازدهی هفته اول اردیبهشت بورس

(قیمت‌ها به ریال درج شده است)

ولشرق و ثپردیس دیگر نمادهایی هستند که در این هفته بازار، سود خوبی نصیب سهامداران خود کردند و حدود 23 درصد رشد کردند.

کمترین بازدهی هفتگی

بررسی معاملات هفته اول اردیبهشت بورس نشان می‌دهد که نماد و اعتبار در این هفته بدترین عملکرد را میان سهام بورسی ثبت کرده است.

تحلیل تکنیکال این سهم نشان می‌دهد که 403 تومان نزدیکترین سطح موجود برای حمایت از این سهم است.

کمترین بازدهی هفته اول اردیبهشت 1402

(قیمت‌ها به ریال درج شده‌است)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.