کد مطلب: ۷۴۹۳۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها در هفته سوم دی ۱۴۰۱/طلا بیشترین بازدهی را داشت

بازدهی بازارها در هفته سوم دی 1401/طلا بیشترین بازدهی را داشت

در سومین هفته دی‌ماه ۱۴۰۱ طلا بیشترین بازدهی را در بازارها داشت. این در حالی است که در هفته ماقبل بازدهی تمام بازارها منفی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازدهی بازارها در سومین هفته دی ماه ۱۴۰۱ مثبت بود. بیشترین بازدهی این هفته در مرتبه نخست در بازار طلا و در مرحله بعد با اختلاف کم، مربوط به سکه و بورس بود. کمترین رشد نیز سهم دلار شد.

در هفته دوم دی ماه تمام بازارها بازدهی منفی داشتند و سکه با افت ۱۰/۴۷ درصدی بیشترین سقوط را در میان بازارهای سرمایه به خود اختصاص داد.

نگاهی به بازدهی بازارها

قیمت دلار

قیمت دلار در این هفته کمترین بازدهی را در میان بازارها داشت. ۲/۷۲ درصد بازدهی این اسکناس آمریکایی بود. این در حالی است که در هفته گذشته دلار ۴/۸۳ درصد بازدهی منفی داشت.

قیمت دلار با وجود تلاش زیاد نهاد پولی کشور برای ثبات، این هفته 1070 تومان بالا رفت. صرافی ملی روز پنج‌شنبه، ۲۲ دی، قیمت دلار را ۴۰ هزار و ۴۷۰ تومان اعلام کرد.

در هفته‌ای که گذشت، حراج ۵۰۰ هزار ربع سکه بزر‌گ‌ترین سیگنال برای کنترل قیمت دلار در بازار معاملات آزاد بود.

تحلیلگران بازار معتقدند، دلار در کانال ۴۰ کف‌سازی کرده و از همین رو، ‌بعد از عرضه ربع سکه و کاهش التهابات خرید سکه‌ها در هفته نخست بهمن ماه، خریداران جسارت بیشتری برای ورود به بازار پیدا می‌کنند و این افزایش تقاضا قیمت را در پله‌‌های بالاتر از محدوده ۴۰ هزار تومانی قرار خواهد داد.

قیمت طلا

طلا این هفته با ۵/۸ درصد، بیشترین بازدهی را در بازارها به خود اختصاص داد.

قیمت طلا در روز پنج‌شنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۱، یک میلیون و ۸۰۴ هزار تومان‌ بود. این در حالی است که هر گرم طلا در روز ۲۲ دی ۱۴۰۱ یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. طلا در هفته سوم دی‌ماه ۱۰۴ هزار و ۶۰۰ تومان نسبت به هفته ماقبل گران شد.

قیمت سکه

بازدهی بازار سکه در هفته سوم دی رشد ۴/۶۱ درصدی داشت و تقریبا همتراز با بورس بود. این در حالی است که این بازار در هفته گذشته با ۱۰/۴۷ درصد بازدهی منفی داشت.

سکه نسبت به هفته قبل ۹۳۶ هزار تومان گران شد. قیمت سکه امامی روز ۱۵ دی ماه ۲۰ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان بود و ۲۲ دی ماه با قیمت ۲۱ میلیون و ۲۵۴ هزار تومان در بازار معامله شد.

قیمت طلا و سکه در نخستین روز از هفته جاری با روند افزایشی آغاز شد و ورود قیمت دلار به کانال ۴۰ هزار تومانی، عامل اصلی رشد قیمت در بازار فلز زرد از سوی کارشناسان بازار عنوان شده است.

در سومین هفته دی‌ماه قیمت طلا و سکه در بیشتر روزها افزایشی بود. هر چند این رشد در برخی قطعات سکه محدود بود اما متوقف و کم نشد. از سوی دیگر روند رشد قیمت طلای جهانی را نیز، در قیمت این فلز زرد نباید نادیده گرفت. اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار طلای جهانی در ماه‌های گذشته بازیگر فعالی در بازار طلا و سکه نبوده و این دلار است که با هر نوسان قیمت، این بازار را دستخوش تغییر می‌کند.

بازدهی بازارها هفته سوم دی ماه ۱۴۰۱

بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای هفته سوم دی‌ماه نیز گارد صعودی گرفت و روند هفته دوم را ادامه داد. از این رو این نماگر اصلی بازار سرمایه با جهشی حدود 4.75 درصدی خود را به سطح یک میلیون و 675 هزار واحدی رساند.

البته با سرد شدن هوای تهران در روز آخر این هفته، تب صعود شاخص نیز فرو نشست و این نماگر در روز چهارشنبه 21 دی ماه، عدد 1.652 میلیون را تثبیت کرد.

در سوی دیگر بازار، شاخص‌ هم‌وزن نیز صعودی بود و با افزایش ۶.۵ درصدی سطح ۵۰۴ هزار و ۲۰۵ واحدی را لمس کرد. شاخص کل فرابورس نیز رشدی بیش از چهار درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

به بهانه این رالی جذاب شاخص کل و خط و نشان آن برای رشد دلار، این گزارش نمادهایی که در یک هفته اخیر بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند بررسی می‌کند.

بیشترین بازدهی هفته بورس

همان‌طور که در جدول مشاهده می‌شود، نماد بکام با افزایش چشمگیر 34.39 درصدی صدر بیشترین بازدهی هفته سوم دی ماه را از آن خود کرده است.

همچنین بررسی نمودار تکنیکال این سهم نیز نشان می‌دهد که فاصله نزدیکی با اولین حمایت خود دارد و نقطه امنی را برای سهامداران خود مهیا کرده است. از طرفی سهم برای صعود بیشتر و حرکت به سوی مقاومت قدرتمند 312 تومانی خود در صورت رشد ادامه دار شاخص راه سختی ندارد.

جدول زیر نمادهایی که در این هفته بازار سرمایه، بیشترین افزایش را داشتند نشان می‌دهد.بیشترین بازدهی هفته سوم دی 1401

کمترین بازدهی هفته بورس

در سوی دیگر بازار سرمایه خبری از سود و افزایش سرمایه سهامداران نیست. به طوری که حتی در این هفته سودده تالار شیشه‌ای، این نمادها نه تنها رشد نکردند بلکه با افت قیمت مواجه شدند.

برای مثال گدنا در جریان معاملات این هفته بازار سرمایه بیش از 40 درصد از سرمایه سهامداران خود را نابود کرد و با سرعت به سمت حمایت 626 تومانی خود حرکت می‌کند.

در ادامه باید دید این سطح حمایتی می‌تواند از ادامه ریزش این سهم جلوگیری کند یا خیر.

کمترین بازدهی بورس هفته سوم دی ماه

مقایسه بازدهی بازارها

در هفته سوم دی ماه بازار بورس گوی سبقت را از رقبا ربود و بیشتر از 4.6 درصد رشد داشت. بزرگترین رقیب این هفته بازار سرمایه سکه بود که رشدی 4.58 را در کارنامه خود ثبت کرد. این در حالیست که دلار 2.92 درصد رشد کرد و به عدد 40 هزار و 500 تومان رسید

آخرین پیش‌بینی‌ها را هر روز در صفحه پیش بینی بازارها بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.