خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۴۹۸۴

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

آنالیز بازارها در یک ماه اخیر / کدام به‌صرفه‌تر است؛ دلار، طلا یا بورس؟

آنالیز بازارها در یک ماه اخیر / کدام به‌صرفه‌تر است؛ دلار، طلا یا بورس؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد طی یک ماه اخیر بازارهای سهام، ارز و طلا بازدهی منفی داشته‌اند. افت قیمت در بازار طلا بیشتر از بازارهای دیگر بوده است.

اخیرا بازارهای بورس اوراق بهادار، طلا و دلار روند رو به نزولی را طی کرده‌اند، به طوری که طی یک ماه اخیر (22 آبان‌ماه تا 24 آذرماه سال 1397) هر سه بازار دارای بازدهی منفی بوده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آمارهای شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران بازارهای مالی در یک ماه اخیر با بازدهی منفی مواجه بوده‌اند.

بازار سهام در یک ماه اخیر با کاهش بیش از 10 درصد همراه بوده است.

طی یک ماه اخیر (22 آبان‌ماه تا 24 آذرماه سال 1397) به دنبال کاهش اکثر نمادهای معاملاتی، شاخص کل بورس با 10.2 درصد کاهش از 183 هزار واحد به کانال 164 هزار واحد سقوط کرد.

پس از گذشت سه ماه هنوز شاخص کل بورس نتوانسته بالاترین قله خود یعنی 195 هزار واحد شهریورماه را فتح کند و شاخص کل بورس طی یک ماه اخیر در کانال 160 تا 170 هزار واحد نوسان دارد.

همچنین در بازار ارز نیز دلار روند کاهش قیمت در پیش گرفت، تا جایی که قیمت دلار وارد کانال 9 هزار تومان نیز شد.

قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد طی یک ماه اخیر (22 آبان‌ماه تا 24 آذرماه سال 1397) حدود 14 درصد کاهش داشت، به‌طوری که از 11 هزار و 900 تومان به 10 هزار و 180 تومان رسید.

آنالیز بازارها و بازدهی بازارها در یک ماه اخیر

بازدهی بازارهای مالی طی یک ماه اخیر.

در دوره مذکور بازار طلا نیز همراه با بازارهای مالی دیگر با بازدهی منفی مواجه بود با این تفاوت که افت بازار طلا فراتر از بازار سهام و ارز بود.

طی یک ماه اخیر هر گرم طلای 18 عیار با حدود 20 درصد کاهش از 386 هزار تومان به 310 هزار تومان رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    يكي از بي رحم ترين مشاغل دنيا: بي برو برگرد، معامله گري و سرمايه گذاري در بازارهای مالی است. نه فقط به اين دليل كه بازار رفتار بي رحمانه اي دارد بلكه، اين حرفه رابطه انسان با خودش را هم تغيير مي دهد. آنالیز بازارها و بازدهی بازارها