کد مطلب: ۴۰۷۱۷۴

بررسی تجارت‌نیوز از بازدهی بازارها در ۷ ماهه ابتدایی سال ۹۸

سرمایه‌گذاری در کدام بازار بیشترین سود را داشت؟

سرمایه‌گذاری در کدام بازار بیشترین سود را داشت؟

بازارهای مالی از جمله طلا، سکه و دلار در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با افت قیمت همراه شدند که میزان افت قیمت دلار بیش از دیگر بازارها بود. بورس تنها برنده بازارهای مالی در هفت ماهه نخست امسال بوده که توانسته با بازدهی مثبت همراه شود.

بورس تنها برنده بازارهای مالی در هفت ماهه نخست امسال بوده که توانسته با بازدهی مثبت همراه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای مالی از جمله طلا، سکه و دلار در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با افت قیمت همراه شدند که میزان افت قیمت دلار بیش از دیگر بازارها بود.

دلار

روند قیمتی دلار طی هفت ماهه نخست سال جاری نزولی بوده است.

قیمت دلار در بازار آزاد که در ابتدای سال جاری حدود ۱۳ هزار ۱۷۰ تومان بود با افت ۱۴٫۳ درصدی در پایان مهر ماه امسال به ۱۱ هزار و ۲۸۰ تومان رسید.

قیمت دلار در فروردین و اردیبهشت ماه امسال روند صعودی داشت به طوری که طی این دو ماه قیمت دلار در بازار آزاد بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت، به طوری که در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در بالاترین سطح خود معادل ۱۵ هزار و ۳۸۰ تومان قرار گرفت.

کمترین میزان قیمت دلار طی هفت ماهه نخست سال جاری مربوط به هفتم شهریور ماه و معادل ۱۱ هزار و ۳۰ تومان بوده است.

سکه

در هفت ماهه ابتدایی امسال قیمت سکه روند نزولی را طی کرد، به طوری که در مجموع هر سکه بهار آزادی با افت بیش از 11 درصد معادل 485 هزار تومان از قیمت آن کاسته شد. قیمت هر سکه بهار آزادی از حدود چهار میلیون و 394 هزار تومان در ابتدای سال جاری به سه میلیون و ۹۰۹ هزار تومان در پایان مهر ماه رسید.

777

بورس

بورس تنها بازاری بود که در هفت ماهه ابتدایی امسال پر افت و خیز ظاهر شد. شاخص کل بورس که در ابتدای فروردین ماه در سطح 178 هزار واحد قرار داشت با رشدهای شگفت‌انگیز توانست در کانال ۳۲۷ هزار واحدی نیز قرار بگیرد، اما از سوی دیگر با ریزش‌های شدید نیز مواجه شد.

شاخص کل بورس در هفت ماهه نخست امسال که با نوسان‌های شدید همراه بود درنهایت توانست بازدهی مثبتی را به ثبت برساند. شاخص کل بورس در هفت ماهه ابتدایی امسال با بازدهی مثبت 72.5 درصدی بیش از 129 هزار واحد ارتقا یافت و در کانال ۳۰۸ هزار واحد قرار گرفت.

طلا

بازار طلا نیز در دوره مذکور با بازدهی منفی مواجه بود و قیمت طلا کاهش یافت. هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلا با کاهش 28 هزار تومانی قیمت همراه شد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت 6.7 درصدی از 429 هزار تومان در ابتدای فروردین ماه امسال به ۴۰۱ هزار تومان در پایان مهر ماه رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این تحلیل ها کاملا دروغ وتبلیغاتی است درسال ۹۸ خودشان قیمت گذاری در ارز وطلا وسکه به صورت دستوری انجام دادند یعنی دلار خودشان قیمت دستوری زدند وخودشان فروختند وبعد خودشان خریدند هیچ کدام از مردم ایران وافراد تاجر جز از خودشان وارد خرید وفروش نشد اگر مردم دخیل بودند الان همه چیز ارزان شده ماهمه می دانیم نرخ ارز این روز که پایین اعلام می کنند دروغ کاذب وتبلبغاتی برای نجات مقام خودشان است اگر اینطوری اعلام نکند همتی برکنار می شود اگر نرخ واقعی بود اجناس ارزانتر شده بود اگر کاذب نیست چرا نان سرسام آور گران کردید نان خالی هم از مردم گرفتید باشد که آه مستضعفان دامنتان بگیرد وازشغل مقام بیندازتتان چرا که محرومین به زور نان خالی گیرشان می امد آیا ؟ این بود نتیجه ارزان کردن ارز

  • علی

    بازی با عدد جهت جذب سرمایه برای جسد متعفن بورس …هه حربه خوبیه برای فریب ساده لوح ها اما اما اما

  • ناشناس

    همه که توبورس پولدارنمیشندطرف توکارگزاری بانک ها پول میذاره.هیچی عایدش نمیشه فقط سود اندک.بعدش ابعضی ازانها عمدنام کاربری نمیدند تاکسی معاملات نکند معلوم نیست چه خبره.

  • ناشناس

    سرمایه گذاری در سود بانکی بررسی نکردین

  • ناشناس

    من سه میلیارد گذاشتم توو بانک دارم حالشو میبرم یو هه هه