کد مطلب: ۴۰۶۸۲۹

بررسی تجارت‌نیوز از بازدهی بازارها در مهر ماه امسال

آنالیز بازارها در مهر ماه امسال / ثبات دلار، ریزش طلا و سکه و بورس پر التهاب

آنالیز بازارها در مهر ماه امسال / ثبات دلار، ریزش طلا و سکه و بورس پر التهاب

در مهر ماه امسال تنها بورس توانست بازدهی مثبتی را به ثبت برساند. بازارهای مالی از جمله طلا، سکه و دلار در هفتمین ماه سال 1398 با افت قیمت همراه شدند که میزان افت قیمت سکه بیش از دیگر بازارها بود.

در مهر ماه امسال تنها بورس توانست بازدهی مثبتی را به ثبت برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای مالی از جمله طلا، سکه و دلار در هفتمین ماه سال 1398 با افت قیمت همراه شدند که میزان افت قیمت سکه بیش از دیگر بازارها بود.

در مهر ماه امسال قیمت سکه روند نزولی را طی کرد، به طوری که در مجموع هر سکه بهار آزادی با افت بیش از دو درصد معادل 85 هزار تومان از قیمت آن کاسته شد. قیمت هر سکه بهار آزادی از حدود چهار میلیون تومان در ابتدای مهر ماه به سه میلیون و 909 هزار تومان در پایان مهر ماه رسید.

بازار طلا نیز در دوره مذکور شاهد افت قیمت‌ها بود. هر گرم طلای 18 عیار در بازار طلا با کاهش هشت هزار تومانی قیمت همراه شد. قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افت 1.9 درصدی از 408 هزار تومان در ابتدای مهر ماه امسال به 401 هزار تومان در پایان مهر ماه رسید.

35608

دلار در مهر ماه امسال از ثبات نسبی برخوردار بود و جهش قیمتی را از خود نشان نداد. قیمت دلار در بازار آزاد در مهر ماه امسال همانند قیمت آن در صرافی ملی از 11 هزار تومان فراتر نرفت و نوسان قیمت پایینی داشت.

قیمت دلار در مهر ماه امسال امسال با افت ناچیز 0.7 درصدی از 11 هزار و 360 تومان به 11 هزار و 280 تومان رسید.

بورس تنها بازاری بود که در مهر ماه امسال پر افت و خیز ظاهر شد. شاخص کل بورس که در ابتدای مهر ماه در سطح 302 هزار واحد قرار داشت با رشدهای شگفت‌انگیز توانست در کانال 327 هزار واحدی نیز قرار بگیرد، اما از سوی دیگر ریزش‌های شدید بورس سطح شاخص را به 301 هزار واحد نیز کاهش داد.

شاخص کل بورس در مهر ماه امسال که با نوسان‌های شدید همراه بود درنهایت توانست بازدهی مثبتی را به ثبت برساند. شاخص کل بورس در مهر ماه امسال با بازدهی مثبت بیش از دو درصد معادل 6211 واحد همراه شد و در کانال 308 هزار واحد قرار گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جلالی

    سلام، دولت به طور هدفمند سعی بر کاهش ارزش طلا دارد، با عنایت به رشد نرخ اونس طلای جهانی ،دولت سعی بر خروج طلا از کشور وفروش آن در کشورهای ترکیه وچین وروسیه داشته واز این بابت هم ارز مورد نیاز بانک مرکزی را تأمین می‌نماید وهم سود قابل توجهی را نصیب خود میسازد، البته خبرگذاری ها نیز از این موضوع کاملا مطلع هستند، لیکن چرا پوشش خبری ندارند جای تعمق است