خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۸۳۷۴

گزارش تجارت‌نیوز از عملکرد هفتگی بازارهای جهانی:

بازدهی مثبت بازارهای جهانی در هفته‌ای که گذشت

بازدهی مثبت بازارهای جهانی در هفته‌ای که گذشت

استیضاح ترامپ و افت قیمت پوند به‌دنبال رویکرد سختگیرانه نخست‌وزیر بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا رشد شاخص دلار و قیمت جهانی طلا را در هفته سوم دسامبر به دنبال داشت. در عین حال نهایی شدن فاز اول توافق تجاری و تصویب توافق جدید نفتا از سوی مجلس نمایندگان آمریکا موجب افزایش 0.3 درصدی قیمت نفت شد. بیت‌کوین هم با رشد 3.8 درصدی در هفته گذشته به هفت هزار و 520 دلار رسید.

استیضاح ترامپ، رویکرد سختگیرانه نخست‌وزیر بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، نهایی شدن فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین و تصویب توافق جدید نفتا از سوی مجلس نمایندگان آمریکا از جمله عواملی بود که بازارهای جهانی را در هفته گذشته تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیشرفت‌ها در روند مذاکرات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان موجب شد در هفته سوم دسامبر شاخص دلار با رشد 0.52 درصدی مواجه شود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در اولین روز از معاملات هفتگی در سطح ۹۷٫۰۸ قرار داشت، اما در روز پایانی هفته (جمعه) به ۹۷٫۶۸ واحد رسید.

این بهترین عملکرد هفتگی دلار در یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

از دیگر دلایل رشد دلار در هفته سوم دسامبر می‌توان به انتشار خبر تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، و ارسال آن به مجلس سنا اشاره کرد.

نمودار زیر بازدهی چهار بازار دلار، طلا، نفت برنت و بیت‌کوین را در هفته سوم دسامبر نشان می‌دهد:

بازارهای جهانی

در عین حال، قیمت جهانی طلا که با افزایش امیدها به توافق تجاری آمریکا و چین و کاهش عدم قطعیت ثابت مانده بود، به دنبال انتشار خبر استیضاح ترامپ روند صعودی به خود گرفت.

قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته رشد ۰٫۲ درصدی را تجربه کرد.

داده‌های مثبت اقتصادی در آمریکا از یک‌سو و نهایی شدن فاز اول توافق تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان از سوی دیگر موجب افت قیمت طلا در هفته‌های اخیر شده بود.

قیمت نفت هم برای سومین هفته متوالی به روند صعودی خود ادامه داد و 0.3 درصد رشد کرد.

انتظار می‌رود، با پایان تعرفه‌های مقابله‌جویانه میان بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت در جهان، تقاضا برای طلای سیاه افزایش یابد.

در عین حال، پیشرفت‌ها برای توافق USMACA، (توافق میان آمریکا، مکزیک و کانادا) که قرار است جایگزین قرارداد توافق تجاری نفتا شود، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازار نفت بوده است.

بر اساس آخرین اخبار منتشرشده، مجلس نمایندگان آمریکا توافق جدید میان سه کشور را تصویب کرده است.

در بازار ارزهای دیجتال هم بیت‌کوین در هفته گذشته رشد 3.8 درصدی را تجربه کرد. این ارز رمزنگاری‌شده در معاملات هفته گذشته در محدوده هفت هزار دلار معامله شد. این در حالی است که در آخرین روز از معاملات هفته دوم دسامبر (یکشنبه 24 دسامبر) هر بیت‌کوین به‌ازای شش هزار و 896 دلار مبادله‌ شده بود.

بر اساس تحلیل‌های تکنیکال، بیت‌کوین پیش از آنکه از سطح مقاومتی هفت هزار و 300 دلار عبور کند، اندکی ریزش را تجربه خواهد کرد.

در هفته‌ای که گذشت، بیت‌کوین موفق شد سطوح حمایتی شش هزار و 400 و شش هزار و 500 دلار را پشت سر بگذارد.

این ارز دیجیتال همچنین با عبور از سطوح مقاومتی هفت هزار و 200 و هفت هزار و 300 دلار در نهایت در آخرین روز از معاملات هفتگی به هفت هزار و 520 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به بیت‌کوین را می‌توانید در سلسله اخبار بیت‌کوین تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.