کد مطلب: ۶۱۹۲۵۶

بازدهی ۱۰ ماهه بازارها در سال ۱۴۰۰ / افت بورس و صعود دلار و طلا

بازدهی ۱۰ ماهه بازارها در سال ۱۴۰۰ / افت بورس و صعود دلار و طلا

بازارهای طلا و ارز، از فروردین ۱۴۰۰ تا پایان دی روند مثبت داشتند و با افزایش قیمت همراه بودند اما شاخص کل بورس روند نزولی داشت و حدود دو درصد افت کرد. بازدهی ۱۰ ماهه بازارها-در سال ۱۴۰۰ چگونه بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از گذشت ۱۰ ماه از سال ۱۴۰۰ بازدهی ۱۰ ماهه بازارها به دست آمده است. بر اساس داده‌ها و تغییرات قیمت در بازارها مسکن و خودرو بیشترین افزایش شاخص را در این مدت ثبت کردند.

قیمت دلار در ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود که پس از گذشت روند پرنوسان در چند ماه گذشته با حدود ۵٫۶ درصد رشد به نرخ ۲۵ هزار و ۱۶۹ هزار تومان رسید.

طلا و سکه

قیمت طلا در بازار فروردین ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۸۵ هزار تومان بود که پس از گذشت ۱۰ ماه از ابتدای سال به نرخ یک میلیون و ۲۱۸ هزار تومان رسیده است. قیمت طلا در این ۱۰ ماه حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

قیمت سکه در پایان دی ماه به قیمت ۱۲ میلیون و ۳۰۳ هزار تومان رسید که نسبت به ابتدای سال حدود ۹٫۴ درصد رشد داشته است. قیمت سکه در ابتدای سال ۱۴۰۰ در نرخ ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان قرار داشت.

بورس

بازار سهام سال ۹۹ را با شاخص یک میلیون و ۳۰۸ هزار واحد به پایان رساند و در پایان دی ماه ۱۴۰ با افت حدود ۲٫۲ درصد یه کانال یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید.

مسکن و خودرو

بر اساس آمارهای مرکز آمار، شاخص مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۰ ا پایان دی ماه با افزایش ۳۶ دصدی همراه بوده است. شاخص قیمت خودرو در بازار سال ۱۴۰۰ حدود ۳۱ درصد رشد کرده است.

شاخص مسکن و خودرو در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰ با افزایش بالای ۳۰ درصدی بیشترین افزایش شاخص را در بین سایر بازارها ثبت کردند. همچنین بورس در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ با افت شاخص همراه بود و بدترین بازار از لحاظ بازدهی بود.

12 9

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لع نت بر همتون

  • ناشناس

    این هم از دو لت بیسواد

    • ناشناس

      خنگول. بورس ، اقتصاد و مملکت را حسن روحانی تو ۸ سال خراب کرد حالا انتظار دارید که رئیسی تو ۵ ماه ویرانی های دولت قبل را که شعار دادی تا ۱۴۰۰ با روحانی می مانیم بسازه!!!!!!!!!
      حداقل ۵۰ سال زمان لازم هست تا آثار گند حسن روحانی را پاک کنند.

  • ناشناس

    البته که مقایسه شاخص کل به این صورت اشتباه هستش
    چرا که امسال چندین مورد شرکت جدید به بورس عرضه شده و عرضه جدید شاخص ‌‌و بالا می بره، با حذف شرکت های جدید، میانگین قیمت سهم های قبلی خیلی پایینتر از این حرفاست.

  • ناشناس

    پس چی شد وعده اصلاح سه ماهه بورس الان 6 ماه گذشته چند ماه دیگه لازمه ؟