کد مطلب: ۳۷۱۳۷۴

بررسی تجارت‌نیوز از کارنامه هفتگی بورس :

بازدهی ۸ درصدی بورس در یک هفته / شاخص کل ۲۲۰ هزار واحدی شد

بازدهی 8 درصدی بورس در یک هفته / شاخص کل 220 هزار واحدی شد

بازار سهام در دومین هفته از اردیبهشت ماه سال جاری با رشد متوالی شاخص همراه بود و در نهایت توانست با بازدهی مثبت قیمت سهام بسیاری از گروه‌ها همراه شود. شاخص کل بورس در هفته جاری با بازدهی هشت درصدی، بیش از 16 هزار واحد افزایش یافت.

بر اساس نظرسنجی تجارت‌نیوز از پیش‌بینی کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، بازار سهام در دومین هفته اردیبهشت ماه امسال صعودی بود.

بازار سهام در دومین هفته از اردیبهشت ماه سال جاری با رشد متوالی شاخص همراه بود، و در نهایت توانست با بازدهی مثبت بسیاری از گروه‌ها همراه شود. شاخص کل بورس در هفته جاری با بازدهی هشت درصدی، بیش از 16 هزار واحد افزایش یافت.

9 3

در پنج روز معاملاتی این هفته چه گذشت؟ تجارت‌نیوز با بررسی اتفاقات هفته اخیر به رفتار بازار سهام به تفکیک روزهای هفته می‌پردازد.

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران در اولین روز کاری در هفته جاری شروعی سبز را به ثبت رساند. گروه خودرویی‌ و بانکی‌ بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در بازار روز شنبه دو گروه محصولات کاغذی و کاشی و سرامیک مورد توجه سهام‌داران قرار گرفتند، به‌طوری که عمده نمادهای این دو گروه در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفت.

بازار سهام در هفتم اردیبهشت ماه امسال، با رشد بیش از ۱۵۰۰ واحدی شاخص کل مواجه شد و نماگر بورس به کانال ۲۰۵ هزار واحدی ارتقا یافت.

شاخص کل بورس با رشد ۰٫۷۴ درصدی در سطح ۲۰۵ هزار و ۲۸۷ واحد قرار گرفت.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس تهران در ادامه روند صعودی روز شنبه، در این روز پارا فراتر گذاشت و با بازدهی حدود دو درصد همراه شد.

بازار سهام به موازات بازار ارز و طلا با بی‌توجهی به شایعات مذاکره ایران و آمریکا و احتمال تمدید معافیت‌های نفتی برای خریداران، روند صعودی به خود گرفته‌ است. توجه فعالان بازار سرمایه معطوف کدال بوده که هر روز با انتشار عملکرد ماهانه شرکت‌های بورسی موجب رشدقیمت سهام می‌شود.

شاخص کل بورس با رشد چهار هزار واحدی در کانال ۲۰۹ هزار واحد قرار گرفت که اتفاقی بی‌سابقه است.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران در روز دوشنبه نیز با علمکرد مثبت، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

در حالی که در بازار ارز و طلا شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم، بورس با سبقت گرفتن از آن‌ها با بازدهی ۲٫۷ درصدی در سطح بالاتری قرار گرفت.

شاخص کل بورس با رشد پنج هزار و ۶۰۰ واحدی در کانال ۲۱۴ هزار واحدی قرار گرفت و رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند.

همچنین در این روز عرضه‌ی اولیه ۱۰ درصد از سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با نماد « تاصیکو » در بازه زمانی تعیین شده انجام شد. در جریان این عرضه اولیه ، سهم تاصیکو در قیمت ۲۲۰ تومان کشف قیمت شد و به هر فرد با کد بورسی، حداکثر چهار هزار و ۸۹۶ سهم در این قیمت (معادل نقدینگی یک میلیون و ۸۲ هزار تومان) تعلق گرفت.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس در روز سه‌شنبه دستخوش تغییر رفتار سهام‌داران شد، شاخص کل که در ابتدای معاملات توانسته بود بیش از چهار هزار واحد رشد کند، رفته‌رفته به عقب برگشت و با افزایش صف فروش سهام‌داران مواجه شد، اما در نهایت با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد.

بورس تهران که از ابتدای هفته جاری روند مطلوبی از خود به جای گذاشته، در این روز نیز علمکرد مثبتی را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس با رشد ۱۷۷۴ واحدی در کانال ۲۱۶ هزار واحدی قرار گرفت و رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

پس از نوسانی ظاهر شدن بورس تهران در روز قبل، بازار سهام در روز چهارشنبه با قدرت بیشتری ظاهر شد و شاخص کل ۲۲۰ واحدی شد.

بورس تهران که از ابتدای هفته جاری روند مطلوبی از خود به جای گذاشته، در آخرین روز کاری در هفته جاری نیز علمکرد مثبتی را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس با بازدهی ۱٫۶ درصدی معادل ۳۴۶۶ واحد در کانال ۲۲۰ هزار واحدی قرار گرفت و رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری با رشد 16 هزار و 331 واحدی معادل هشت درصد از 203 هزار و 777 واحد به 220 هزار و 108 واحد افرایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باید رشد بازار بورس حداکثری باشد تا نفس ورود نقدینگی به بازار های موازی گرفته شود و تولید جان بگیرد