کد مطلب: ۴۲۹۱۸۸

بازدهی ۲۵۰ درصدی یک سهم تنها در ۳ ماه!

بازدهی 250 درصدی یک سهم تنها در 3 ماه!

تپکو در حالی در روزهای اخیر در محدوده 300 تومانی معامله می‌شود که سه ماه پیش و در هنگام بازگشایی مجدد این سهم، قیمت آن زیر 100 تومان بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در یک ماه اخیر بازار سهام رشدی 29درصدی داشته است و شاخص هر روز در حال رکوردشکنی است. با وجود این، در میان رشد شاخص برخی سهام نیز با سرعت بسیار بیشتری روند صعودی در پیش گرفتند.

یکی از نمادهای پرتقاضا در یک ماه اخیر نماد تپکو بوده است. تولید تجهیزات سنگین هپکو پس از بازگشایی در دوم آذر امسال با قیمت 940 ریال هم اکنون در محدوده قیمتی 3000 ریالی معامله می‌شود. این تغییر قیمت به این معناست که در کمتر از 3 ماه این نماد بیش از 250درصد بازدهی داشته است. این در حالی است که تپکو جزو بازار پایه به حساب می‌آید و دامنه نوسان روزانه آن تنها 3درصد است.

Capture 1

روند صعودی تپکو

انتشار اخبار امیدوارکننده در خصوص این شرکت باعث شد تا موجی از تقاضا به سمت این نماد هجوم بیاورد. واگذاری 61 درصد از سهام شرکت هپکو که در اختیار شرکت هیدرو اطلس بود به سازمان خصوصی‌سازی، شفاف‌سازی در خصوص قرار داد یا توافق فروش و ساخت محصولات با شرکت مس طارم و همچنین حمایت همه‌جانبه دولت از این شرکت موجب رشد چشمگیر این سهم فرابورسی بوده است. در همین راستا معاون اقتصادی رییس جمهوری در نشست با اعضای هیات مدیره و شورای اسلامی کار شرکت هپکو اراک گفت: عزم مسوولان دولت برای حل مشکلات هپکو جدی است و به صورت مُسَکن و لحظه‌ای نیست. از سوی دیگر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز اعلام کرد، شرکت هپکو یکی از صنایع بزرگ کشور است که در چند سال اخیر و با واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکلاتی شده است که برای حل آن‌ها، واگذاری سهام این شرکت از طریق فرا بورس در دستور کار قرار دارد.

چندی پیش نیز، هیئت وزیران مصوبه مربوط به رفع مشکلات شرکت مهندسی و تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی هپکو اراک را برای اجرا به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد. همچنین قدسی نماینده اراک طی نامه ای به معاون اقتصادی رییس جمهور پیشنهاد واگذاری سهام عمده شرکت هپکو به شرکت های بزرگ معدنی را ارسال نمود تا در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه مطرح شود.

همچنین بررسی صورت مالی سه ماهه منتهی به 31 خرداد امسال هپکو نشان می‌دهد اگر چه این شرکت در سه ماهه نخست سال زیانده بوده و زیان انباشته آن به شش هزار و 238 میلیارد ریال رسیده است اما توانسته مجوز افزایش سرمایه‌ای 800 درصدی را به ثبت برساند.

3 6
تپکو در سه ماه گذشته 44 روز مثبت و با صف خرید همراه بوده که در میان کل نمادهای بورسی از لحاظ مثبت بودن رتبه 12 را به خود اختصاص داده است. میانگین حجم معاملات این نماد در سه ماه گذشته 122 میلیون بوده است که به طور متوسط از 7760 بار معامله در روز حاصل شده است.
هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد. این شرکت ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شوند. شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار و مشکلاتی برای آن ایجاد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حداقل 1000 تمان ارزش این سهامه