کد مطلب: ۱۶۹۵۷۸

بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از راه‌آهن قزوین-رشت

بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از راه‌آهن قزوین-رشت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه استاندار قزوین از پروژه در حال اجرای راه‌آهن قزوین به رشت بازدید کرد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و ابوالفضل یاری رئیس برنامه و بودجه استان ظهر امروز چهارشنبه در مسیر سفر به استان گیلان از پروژه در دست احداث راه‌آهن قزوین به رشت بازدید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نوبخت در این بازدید در جریان روند احداث این پروژه قرار گرفت و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال این مسیر وارد شبکه ریلی کشور شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این بازدید گفت: تکمیل راه‌آهن قزوین به رشت، انزلی و آستارا از کارهای زیربنایی است که این خط ریلی یک پروژه بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پروژه راه‌آهن قزوین به رشت حدود ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه کوچکی از پل باقی مانده که در حال تکمیل است.

نوبخت تصریح کرد: برای تکمیل ۸ کیلومتر باقیمانده مسیر، با پیمانکار مذاکره شده تا اقتصاد مردم منطقه به دلیل عرضه محصولات به ویژه زیتون تحت تاثیر قرار نگیرد.

راه‌آهن قزوین-رشت-انزلی-آستارا به طول ۳۸۸ کیلومتر ارتباط ترانزیتی کریدور شمال-جنوب را تسهیل می‌کند و از شهرستان قزوین آغاز شده و پس از عبور از شهرهای لوشان، منجیل، رشت و بندر انزلی، از شهرستان آستارا به کشور جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد.

در حال حاضر محور قزوین به رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر و یک قطعه از رشت به انزلی به طول ۱۷ کیلومتر و محدوده آستارای آذربایجان تا آستارای جمهوری اسلامی ایران به طول سه کیلومتر، اجرا شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.