کد مطلب: ۶۰۰۰۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشایی مدارس در آلوده‌ترین روز تهران!

بازگشایی مدارس در آلوده‌ترین روز تهران!

همزمان با اعلام شرکنت کنترل کیفیت هوای تهران از آلوده‌ترین روز تهران در سال ۱۴۰۰ یعنی اول آذر، مدارس نیز بازگشایی شدند. در حالی که پیش از کرونا در چنین روزهایی مدارس تعطیل می‌شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین روز آذر، آلوده‌ترین روز تهران در سال ۱۴۰۰ بود، روزی که همزمان با بازگشایی مدارس بود. به عبارتی آلودگی هوا به نگرانی خانواده‌هایی که برای بازگشایی مدارس در وضعیت کرونایی اضافه شد.

زنگ خطر آلودگی هوا در روزهای سرد سال

در ۲۴ ساعت منتهی به روز دوشنبه شاخص آلودگی هوا، ۱۶۵ واحد بود. بر اساس اعلام سولماز احمدی، کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آبان‌ماه با ثبت ۱۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، آلوده‌ترین ماه پایتخت از ابتدای سال جاری از منظر آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون بود.

آنطور که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پیش از این اعلام کرده بود، کیفیت هوای ‌پایتخت از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه تنها ۲ روز هوای پاک داشته است. ضمن اینکه پیش‌تر نیز وزارت بهداشت از جان باختن بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا خبر داده بود.

نکته اینجاست که هر ساله در شرایطی که آلودگی هوا در کلانشهرها تشدید می‌شد، مدارس نیز تعطیل می‌شدند. اما حالا بازگشایی مدارس درست در همان آلوده‌ترین روز هوای تهران صورت گرفت. این در حالی است که احمدی، کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به ایسنا گفته بود: «این وضعیت می‌تواند زنگ خطری برای افزایش غلظت آلایندگی و تعداد روزهای آلوده در روزهای سرد سال باشد.»

خانواده‌های دانش‌آموزان چه می‌گویند؟

حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره بازگشایی مدارس گفت بود: «مفهوم دریافت مجوز بازگشایی این نیست که لزوماً قرار است همه مدارس کلاس حضوری برگزار کنند، بلکه معنای این مجوز این است که هر مدرسه لازم است مجوزی دریافت کند تا فرایند آموزش دانش آموزانش مشخص شود.»

اگرچه محمدی درباره مدارس تهران گفته بود: «شرایط اکثر مدارس در تهران به گونه‌ای است که با این مجوز می‌توانند شیوه ترکیبی را انتخاب کنند.»

در کنار آلودگی هوا، برخی از خانواده‌ها از بازگشایی مدارس در دوره کرونا ابراز نگرانی کرده بودند. آنها بر این باورند که جان فرزندانشان مهم‌تر از تحصیل است. برخی از خانواده‌ها هم با بازگشایی مدارس موافق بودند، آنها می‌گفتند کیفیت آموزش مجازی پایین است و فرزندانشان از درس و مطالعه دور شده‌اند. برخی هم از دسترسی نداشتن به اینترنت و گوشی هوشمند برای شرکت در کلاس‌های مجازی می‌گفتند.

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه و سخنگوی آموزش و پرورش برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفته بود: «برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، دانش‌آموزان گروه بندی می‌شوند که تعداد روز حضور در مدارس برای دانش‌آموزان متفاوت است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.