کد مطلب: ۴۰۳۱۰۴

بازار سهام ۱۰ مهر به روایت یک اینفوگرافیک:

«ملت» بورس را نجات داد / علت افت امروز بازار سهام چه بود؟

«ملت» بورس را نجات داد / علت افت امروز بازار سهام چه بود؟

بازار سهام از صبح امروز کار خود را با نزول شاخص آغاز کرد و تا میانه‌های بازار با افتی بیش از چهار هزار واحدی روبه‌رو شد. اما رفته رفته از شدت عرضه‌ها کاسته و بازار در ساعت 11 صبح، دو هزار واحد از افت خود را جبران کرد. پس از آن نیز نماد وبملت که از تاریخ 26 خرداد ماه سال جاری متوقف شده بود، گشوده شد و شاخص با رشدی بیش از 50 درصدی دو هزار واحد تغییر کرد و مثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام از صبح امروز کار خود را با نزول شاخص آغاز کرد و تا میانه‌های بازار با افتی بیش از چهار هزار واحدی روبه‌رو شد. اما رفته رفته از شدت عرضه‌ها کاسته و بازار در ساعت 11 صبح، دو هزار واحد از افت خود را جبران کرد. پس از آن نیز نماد وبملت که از تاریخ 26 خرداد ماه سال جاری متوقف شده بود، گشوده شد و شاخص با رشدی بیش از 50 درصدی دو هزار واحد تغییر کرد و مثبت شد.

در نهایت نیز بازار با 20 واحد افزایش در کانال 326 هزار واحدی قرار گرفت و پرونده هفته دوم مهرماه بسته شد.

امین شاکرم، کارشناس و تحلیل‌گر بازار سرمایه در تحلیل روند امروز بازار به تجارت‌نیوز می‌گوید: «یکی از دلایل رفتار امروز بورس به خاطر روز پایان هفته و تمایل به نقد کردن پورتفوی افراد شکل گرفت. دلیل دیگر را هم می‌توان به خاطر رشد بیش از اندازه بازار عنوان کرد. عموم سهام‌داران بر این اعتقاد هستند که رشد بسیاری از سهم‌ها دیگر بر پایه بنیادین نیست و صرفا با قدرت ورود پول افزایش یافته است.»

وی بر این باور است که بسیاری از سهم‌ها از ارزش ذاتی خود فراتر رفته‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:«یک بحث دیگری هم مربوط به اخبار سیاسی و انتظارات مردم از سخنرانی رئیس جمهور بود؛ بسیاری کنجکاو بودند که چه اظهاراتی مطرح خواهد شد؟ اما در نهایت انتظارات برآورده نشدند.»

شاکرم در پایان خاطرنشان کرد:«در نهایت هم بازگشایی سهم بانک ملت به طور کلی روند را معکوس کرد و سبب شد شاخص مثبت شود. در حالی که شاخص کل امروز با توجه به وضعیت کلیه سهم‌ها منفی بود و صرفا این سهم توانست آن را صعودی کند.»

10 مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس حباب داره و احتمال اینکه در آینده ای نزدیک به شدت افت نماید بسیار خواهد بود و دولت باید سرمایه را به سمت ارز و طلا هدایت کنه تا طلا از رکود خارج شود. خرید و فروش طلا و سکه راکد شده و مردم منتظر هستند که سکه به زیر ۲ میلیون و طلا به زیر زیر ۲۵۰هزار تومان برسه وبعد بخرن.این راکد بودن بازار طلا به ضرر صنف طلا فروش تمام شده و باید قیمت طلا را افزایش دهد تا بازار از حالت رکود خارج شود.

    • ناشناس

      قیمت طلا جهانیه ، ربطی به ایران نداره. اگرم منظورت اینه که نرخ قیمت دلار بره بالا باید بگم هنوز خیلی از سهاما مطابق با همین رشد دلار که باعث شد قیمت سکه 5 برابر شه رشد نکرده .

  • ناشناس

    سلام.وبملت.با.تمام.سودهای.کلانش.که.درجه.یک.بزرگترین.بانک.در.کشور.است.از.سوی.بعضها.سر.کوب.میشود.و.لطمه.به.اقتصاد.میزنند.و.سود.جویی.میکنند.سازمان.بورس.هم.اقدامی.نمیکند.وبملت.این.بانک.بزرگ.شریان..اقتصاد.چرا.با.امتیازات.بالا.تعین.قیمت.هر سهم.ارزنده.نمیشود.که.ارزش.چند.برابری.قیمت.فعلی.را.دارد.چه.کسی.باید.اقدام.کند.وزیر.یا.باک.مرکزی.یا.مدیر.عامل.بانک.ملت.ویا.سازمان.بورس.ناشر.و ناظر.وووو.خوب.اقدام.کنید.اعتماد.را.جلب.کنید.حق.با.سهامدار.و مشتری.است.امانت.امانت.است.بازیچه.رانت.دلال.ممنوع.