خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۹۶۴۷

رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با تجارت‌نیوز:

آخرین اطلاعات از بازگشت ارزهای صادراتی / در برابر ارز صادراتی، کالا تهاتر می‌کنیم

آخرین اطلاعات از بازگشت ارزهای صادراتی / در برابر ارز صادراتی، کالا تهاتر می‌کنیم

رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید: طبقه گفته رئیس کل بانک مرکزی تاکنون 70 درصد پول صادرکنندگان وارد کشور شده است. همچنین با برخی از شرکای تجاری در برابر دریافت ارز صادراتی، کالا تهاتر می‌کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این پرسش که تا به امروز چه میزان از ارز تجار وارد کشور شده و آیا پول تجار در کشورهای دیگر مثل عراق بلوکه شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: پول تجار ایرانی در عراق بلوکه نشده بلکه ممکن است تجار به هر نحوی ارزهایشان نتوانسته باشند که به کشور باز گردانند. در این زمینه روش‌هایی همانند تهاتر طراحی شده است. یعنی تجار در برخی از بازارها کالاهای ایرانی را صادر می‌کنند به ازای آن به جای دریافت پول کالای دیگری را که نیاز کشور است وارد کشور می‌کنند.

حمید زادبوم در ادامه افزود: توضیح بیشتر در ارتباط با چگونگی نحوه بازگشت ارز تجار در این شرایط تحریمی درست نیست. چرا که عده‌ای هستند که شرایط اقتصادی ما را رصد می‌کنند و ممکن است ارائه برخی اطلاعات به زیان صادرکنندگان ما تمام شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت درباره میزان بازگشت ارز تجار اظهار کرد: طبقه گفته رئیس کل بانک مرکزی تاکنون 70 درصد پول صادرکنندگان وارد کشور شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.