کد مطلب: ۳۵۵۷۹۶

کارنامه بازار سرمایه در روز هشتم اسفند ماه سال ۱۳۹۷

بازگشت بورس به مدار صعودی / استقبال دوباره از سیمانی‌ها

بازگشت بورس به مدار صعودی / استقبال دوباره از سیمانی‌ها

بازار سهام امروز، بهتر از دیروز شروع به کار کرد و با رشد 582 واحدی شاخص کل همراه شد. گروه سیمانی‌ها نیز که پس از پشت سر گذاشتن روزهای پر رونق در بازار دیروز از توجهات دور مانده بود به روند صعودی خود بازگشت و بازار شاهد توجهات سهامداران خرد به عمده نمادهای این گروه در بازار امروز بود.

بازار سهام امروز، بهتر از دیروز شروع به کار کرد. روز گذشته که بازار سهام در واکنش به استعفای محمد جواد ظریف بیش از دو هزار واحد افت کرده بود، امروز با عدم پذیرش استعفای این شخص با رشد شاخص همراه شد.

شاخص کل بورس پس از افت دو هزار واحدی روز گذشته، در جریان معاملات امروز، با رشد 582 واحدی معادل 0.35 واحد درصد، به کانال 165 هزار واحدی برگشت و در سطح 165 هزار و 294 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، هشتم اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 144 هزار معامله به ارزش 515 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 632 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های بانکی و شیمیایی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. گروه بانکی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر دوباره با معاملاتی به ارزش 38 میلیارد تومان به صدر لیست بازگشت.

افزایش شاخص بورس پس از رد استعفای ظریف

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ، گروه انبوه‌سازی و اداره بازارهای مالی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات کاغذی بودند.

افزایش شاخص بورس پس از رد استعفای ظریف

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای ومعادن، وبملت و کچاد و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فولاد، فملی و فارس بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 3.2 میلیارد تومان متعلق به نماد وساخت و بیشترین عرضه نیز با 3.2 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

افزایش شاخص بورس پس از رد استعفای ظریف

همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با رشد 32 واحدی در سطح دو هزار و 100 واحد قرار گرفت که نمادهای مارون و دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ذوب و میدکو بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

آرامش در بازار ارزهای خارجی حکم‌فرما بوده و اغلب کامودیتی‌ها نیز روز آرامی را در پیش دارند.

در گروه بانکی اکثر نمادها در دامنه مثبت مورد معاملعه قرار گرفت، به طوری که بیشترین ارزش معاملات امروز متعلق به گروه بانکی بود.

در گروه محصولات شیمیایی، معاملاتی مثبت در جریان بود. نمادهای مارون و شکلر با افزایش تقاضا از سوی سهام‌داران در سقف قیمت روزانه خود قرار گرفتند. دیگر نمادها مانند شلعاب، شتوکا و شاراک با رشد بیش از دو درصدی همراه بودند. همچنین شغدیر با گذر از حجم پنج میلیون سهم در سقف قیمتی روزانه خود تشکیل صف خرید 9 میلیونی داد.

گروه سیمانی‌ها نیز که پس از گذار از روزهای پر رونق در بازار دیروز از توجهات دور مانده بود به روند صعودی خود بازگشت و بازار شاهد توجهات سهام‌داران خرد به عمده نمادهای این گروه در بازار امروز بود.

گروه غذایی نیز معاملات مثبتی را در بازار امروز پشت سر گذاشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.