کد مطلب: ۲۶۹۹۱۸

بازگشت مسکن به گرانی ۵ سال پیش

بازگشت مسکن به گرانی 5 سال پیش

میزان افزایش قیمت مسکن در خرداد ماه امسال در حالی 45.8 درصد اعلام شده که پیش از این در دولت روحانی تنها در شروع به کار این دولت چنین رقمی ثبت شده بود.

فریبا تاجدینی: عملکرد دولت روحانی در حوزه مسکن چگونه بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر می‌شود نشان می‌دهد میزان رشد ماهانه قیمت مسکن در خرداد ماه سال جاری نسبت به خرداد ماه سال گذشته 45.8 درصد بوده که در مدت فعالیت دولت دوازدهم تاکنون کم‌سابقه بوده است.

از آغاز شروع به کار دولت یازدهم تاکنون حدود 59 ماه می‌گذرد، تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن در این ماه‌ها نشان می‌دهد دولت روحانی در آغار شروع به فعالیتش با تورم نزدیک به 50 درصد قیمت مسکن روبرو شد، این نرخ تورم رفته رفته با کاهش مواجه شد تا جایی که در تورم نقطه‌ای قیمت مسکن در دی ماه سال 1394 به منفی سه درصد رسید و این نرخ، پایانی برای تورم منفی قیمت مسکن در دولت روحانی تاکنون بوده است.

تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن از دی ماه سال 1394 تا خرداد ماه سال جاری با روند صعودی همراه بوده و با رشد 71 درصدی قیمت مسکن، تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن را طی این دوره حدود 49 درصد افزایش داد و از منفی سه درصد در دی ماه سال 1394 به مثبت 45.8 درصد رساند.

تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن تهران از فروردین ماه سال 1396 تاکنون با دو کاهش نامحسوس در خرداد و مهر ماه سال گذشته به صورت جدی‌تر روند صعودی به خود گرفت و در خرداد ماه سال جاری بیشترین رشد قیمت مسکن طی یک سال را به ثبت رساند.

دولت روحانی که در دوره اول فعالیت دولتش توانسته بود رشد قیمت مسکن را مهار کند در دومین دوره از فعالیتش نشان داد نتوانسته همچون دوره اول رشد قیمت مسکن را مهار کند و انتظارها بر این است اوضاع بازار مسکن طی ماه‌های آینده به دوران دولت دهم بازگردد و احتمال اینکه تورم قیمت مسکن بی‌سابقه‌ای را بر جای بگذارد غیرممکن نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.