کد مطلب: ۲۹۶۱۵۷

بازگشت کهنه بچه به بازار

بازگشت کهنه بچه به بازار

طی چند وقت اخیر پوشک بچه و بزرگسال با افزایش قابل توجهی رو به رو شده است و به نظر می‌رسد خانواده‌ها سعی دارند از این پس کهنه بچه را جایگزین پوشک کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، کمبود پوشاک در بازار برخی نگرانی‌ها را برای خانواده‌هایی که نوزادانشان تازه از راه رسیده‌اند، ایجاد کرده است. افزایش نرخ ارز و کمبود مواد اولیه در پوشک بچه و بزرگسالان نیز قیمت این کالای مصرفی را به شدت افزایش داده است.

همزمان با گرانی این محصول، سخنگوی سازمان تعزیرات در گفتگو با فارس از کشف دومین محموله پوشک میلیاردی خبر داده است. او گفته است:« ۲۰۸ هزار بسته پوشک با ارزش ۱۰ میلیارد تومان در انباری در استان البرز کشف و ضبط شد. مالک این محموله قبلا نیز اقدام به احتکار یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته پوشک به ارزش ۳۰ میلیارد تومان کرده که کشف و ضبط شده بود.»

در عین حال یک مشتری پوشک بزرگسال می‌گوید که واحدهای صنفی سوپر مارکتی یا با کمبود پوشک بچه مواجه هستند یا قیمت‌ها را به شدت افزایش داده‌اند که این گرانی باعث شده که قشر متوسط توان خرید این کالا را نداشته باشند.

همچنین یک مشتری پوشک بچه عنوان می‌کند که از یک ماه گذشته تاکنون قیمت پوشک بچه با رشد حدود 100 درصدی رو به رو بوده است. چرا که ظرف یک ماه گذشته واحدهای صنفی یک پوشک با محتوای 45 عدد را به قیمت 45 هزار تومان می‌فروختند اما دیروز این کالا علاوه بر اینکه نایاب شد، افزایش قیمت هم به همراه داشت و دیروز نرخ 45 عدد پوشک به مرز 95 هزار تومان رسید.

او می‌افزاید: زمانی‌که واحدهای صنفی سوپرمارکتی از فروش پوشک بچه ممانعت به عمل می‌آوردند به سراغ داروخانه‌ها رفتیم که فروشنده‌های این بخش نیز از کمبود این کالا خبر دادند.

حالا در این آشفته بازار برخی خانواده‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که با افزایش قیمت پوشک، کهنه بچه را جایگزین این کالا کنند. در این میان این پرسش مطرح می‌شود که آیا نوستالژی دهه 60 در بازار یافت می‌شود یا خیر؟

یکی از سایت‌های فروش آنلاین قیمت مجموعه دو عددی کهنه بچه پایا مدل بزرگ را ۱۵ هزار و 400 تومان اعلام کرده است. برخی افراد معتقدند خرید مجموعه دو عددی کهنه نسبت به پوشک مقرون به صرفه است و می‌توان این کالا را به طور مداوم مورد استفاده قرار داد.

در مقابل نیز پوشک بچه تیک مک مدل CHINCO سایز متوسط بسته 5 عددی به نرخ ۲۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در این میان عده‌ای از متولیان داروخانه معتقدند که واردات مواد اولیه پوشاک بچه به‌طور چشمگیری کاهش یافته و همین موضوع‌ها هزینه‌های سربار تولید را افزایش داده است. بنابراین واحدهای صنعتی این حوزه برای مدتی خط تولید خود را متوقف کرده‌اند که در نهایت تعطیلی واحدهای صنعتی مربوطه به این حوزه خللی را در زنجیره توزیع این کالاها ایجاد کرده که منجر به نایاب و گران شدن آنها شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نوبر بی عرضگی است. آخر تنبلی هم حدی دارد؛ مگر مواد اولیه پ.شک مانند آی -سی و ترانزیستور است که واردات داشته باشیم؟ اصلا اگر قرار است پوشک وارد کنیم همان بهتر که کارخانه هایش تعطیل شوند. شامرطی بازی هم حدی دارد. آبروی هر چه ساختار توایدی است را با خاک یکسان کردند.

  • ناشناس

    فقیر ترین و عقب مانده ترین کشورها هم بلدند چطور برای بچه ها پوشک درست کنند.

  • علی

    این چیزهایی که گفته می شود مشتی چرندیات است که چیزی جز حرافی نیست ، در فکر مردم بودن مسئولین خواسته ای است که اگر مسئولین در این دنیا در این رابطه کم کاری کنند در آن دنیا پاسخگو خواهند بود و قطعاً پاسخی نخواهند داشت و به خاطر آن معذب خواهند شد . آن وقت می گویند چرا جوانان کم فرزندی یا نداشتن فرزند را پیشه کرده اند خوب همین نبود امکانات و گرانی آنها برای جوانی که اگر کار و درآمدی داشته باشد و بایستی از محل آن درآمد کرایه خانه و مخارج منزل و خانواده و دهها چیز دیگر را پرداخت کند دیگر چیزی برای خریداری پوشک و امثال آنها نمی ماند و او ناچار است فرزند نداشتن را به همه اینها ترجیح داده و خود را حداقل در این چند روزه دنیا رها کند و غمو غصه تامین نداشته باشد و به مسئولین می گویم ترا به خدا در فکر مردم و جمعیت کشور باشید که فردا دیر است .

  • ناشناس

    پس ما چی تولید می کنیم
    آفتابه چنده

  • ناشناس

    آیانیازبه پوشک داره ازترس تحریم؟

  • ناشناس

    چهل سال چه […] می کنیدکه به مواداولیه پوشک هم وابسته ایدبعدادعا می کنیدهواپیمای جنگنده ساختید؟

  • پدر سه بچه

    آقا این وسط یکی نیست بپرسه اون دوستان محترمی که دو تا انبار بزرگ رو کشف کردند چرا ضبط کردند؟!!!!!!!!!!
    خوب می ریختنش تو بازار قیمت بر میگشت سر جاش؟ به همین سادگی و خوشمزگی!!
    مگر اینکه دستان پشت پرده ای در کار باشه
    آقا کار کار همون امریکا و اسراییله بنظر من

  • ناشناس

    واقعا […] اینقدر در تولید مایحتاج اولیه خودمون بی عرضه ایم اونوقت دست گذاشتیم روی انرژی هسته ای واقعا تاسف داره و ننگ داره همچین سیستم مدیریتی

    • ناشناس

      عزيز دل برادر هر چيز به اهميتش بستگي داره و جاي خودش /بريد خوبيهاي انرژي هسته اي و كاربرداش را بخونين

  • ناشناس

    علی برکت الله

    • ناشناس

      اگر قرار باشه برای بچه ها از دستمال بجای پوشک استفاده شود مصرف آب برای شستشوی دستمال ها خیلی بالا میره.اونهم با این اوضاع کم ابی. ضمنا” بچه ای که مهد کودک میره که اصلا” مهد کودک دستمال قبول نمیکنه.

    • ناشناس

      سلام اقا يا خانم محترم شما اين خبرا رو خيلي جدي نگير حالا

  • رضا

    اونوقت میخوان باورمونشه که موشک و هواپیما خودمون تولید میکنیم وقتی نمیتونید یک پوشک تولید کنید اونوقت میتونید موشک و هواپیما تولید کنید