کد مطلب: ۲۰۲۲۳۸

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران؛

باید طبیعت پارک پردیسان را حفظ کنیم

باید طبیعت پارک پردیسان را حفظ کنیم

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، گفت: حفظ ارزش‌های طبیعی و حفاظتی پارک پردیسان باید بالاترین اولویت را در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات داشته باشد.

آرش میلانی در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران که به موضوع بررسی لایحه بودجه شهرداری در سال ۱۳۹۷ اختصاص داشت، درخصوص بررسی نحوه ساماندهی، طراحی و توسعه بوستان پردیسان گفت: حفظ ارزش‌های طبیعی و حفاظتی این پارک باید بالاترین اولویت را در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات داشته باشد و شفافیت و اطلاع‌رسانی کافی به افکارعمومی در تمام مراحل کار انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی خاطرنشان کرد: تکمیل ساختمان‌های موزه تاریخ طبیعی و تجهیز و آماده‌سازی کل موزه‌ها در چارچوب طرح مصوب پارک سرمایه‌گذاری قابل توجه‌ای را می‌طلبد که شهرداری تهران در این زمینه مشارکت خوبی خواهد داشت.

میلانی افزود: اصل مهم در طرح ساماندهی پردیسان پذیرش هدایت فنی توسط کمیته‌های تخصصی و مبنا قرار گرفتن مطالعات علمی است که تاکنون نیز فعالیت‌ها در همین مسیر بوده و شورای شهر هم نظارت و پایش لازم را خواهد داشت.

وی گفت: اصل مهم دیگر حداقل مداخله در عرصه مرکزی پارک است ضمن آنکه طراحی دسترسی‌ها برای مردم و اجرای زیرساخت‌ها باید در سازگاری کامل با طبیعت بوده و در دوره بهره‌برداری نیز ظرفیت و توان محیط مد نظر قرار گیرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.