کد مطلب: ۲۱۰۲۲۳

«بایک» و «دایملر» کارخانه مشترک می‌سازند

«بایک» و «دایملر» کارخانه مشترک می‌سازند

خودروسازان چینی به سختی در تکاپو هستند تا با شرکت‌های بزرگ دنیا ارتباط تجاری بر قرار کنند. از همین‌رو به نظر می‌رسد همکاری تازه ای میان «بایک» و «دایملر» را شاهد باشیم.

شرکت‌های خودروساز چینی هر روز درحال رشد و پیشرفت هستند و پای خود را به اقصی نقاط دنیا باز کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همکاری مشترک این شرکت‌ها با بزرگترین تولیدکنندگان روز دنیا باعث شده تا پیشرفت‌های خوبی برای این صنعت در چین حاصل شود.

چند روز پیش بود که خبری در مورد خرید سهام دایملر توسط شرکت بزرگ جیلی منتشر کردیم و اینبار به همکاری این شرکت آلمانی با خودروساز دیگری از همین سرزمین خواهیم پرداخت.

طبق آخرین اخبار منتشر شده گروه خودروسازی بایک به همراه شرکت دایملر قصد دارد یک کارخانه جدید در چین برای تولید خودروهای مرسدس بنز افتتاح کند.

بدین سبب که حضور دایملر و مرسدس بنز در چین عمیق‌تر می‌شود، این خودروسازان قصد دارند یک سرمایه‌گذاری مشترک به ارزش 1 میلیارد و 900 میلیون دلار برای ساخت تجهیزات و کارخانه‌ای جدید داشته باشند.

این خبر از سوی شرکت چینی بایک اعلام و مورد تایید قرار گرفته است. با این حال هنوز خبری از محل دقیق ساخت این کارخانه اعلام نشده است.

این کارخانه قرار است محصولات مختلفی از مرسدس بنز از جمله خودروهای انرژی نو را در چین به تولید برساند.

همچنین بهبود فعالیت کلی و ظرفیت شرکت جوینت ونچری، پکن - بنز در دستور کار برای ساخت این کارخانه قرار دارد.

انتشار این خبر آن هم یک روز پس از آن که مشخص شد، لی شوفو، مدیرعامل گروه خودروسازی جیلی 9 میلیارد دلار از سهام دایملر را به صورت شخصی خریداری کرده، می‌تواند بازتاب‌های مختلفی داشته باشد.

در حال حاضر یکی از رقبای بایک در چین صاحب 9.7 درصد از سهام دایملر است و شاید بتواند در تصمیم‌گیری‌های آینده این شرکت تاثیر گذار باشد.

به هر ترتیب حضور قدرتمند مرسدس بنز در بازار خودروی چین و تولید محصول در این کشور می‌تواند راهی برای ورود این محصولات به ایران باشد.

بایک نیز به مانند جیلی محصولات خود را در بازار ایران عرضه می‌کند و همکاری این شرکت با مرسدس بنز می‌تواند تاثیری در بازار کشور ما نیز داشته باشد.

منبع: خودرو کار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.