کد مطلب: ۵۷۳۶۵۵

۲ کارشناس بازارهای مالی پاسخ می‌دهند:

با سرمایه خود چه کنیم؟ / واکنش احتمالی بازارها پس از مالیات جدید

با سرمایه خود چه کنیم؟ / واکنش احتمالی بازارها پس از مالیات جدید

آنچه از سخنان رئیس جمهور جدید در مجلس می‌توان برداشت کرد اخذ مالیات‌های جدید برای بخش‌های مختلف است. اگر این اتفاق در بازارهای مالی هم رخ دهد، بازارها چه واکنشی نشان خواهند داد؟ امروز ، یکشنبه ساعت ۱۷ در همین مورد ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز با دو کارشناس بازارهای مالی(محمد شاهرخی و میترا تاتاری) مصاحبه زنده‌ای خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنچه از سخنان رئیس جمهور جدید در مجلس می‌توان برداشت کرد اخذ مالیات‌های جدید برای بخش‌های مختلف است. اگر این اتفاق در بازارهای مالی هم رخ دهد، بازارها چه واکنشی نشان خواهند داد؟

با توجه به مباحث دیروز مجلس و برنامه‌های احتمالی دولت جدید برای اخذ مالیات از ثروت و دارایی‌ها و شاید حتی سپرده‌های بانکی، در این شرایط باید چه کرد؟ بهترین فرصت ‎سرمایه‌گذاری در کدام بازار است؟ چگونه می‌توان ارزش سرمایه خود را حفظ کرد؟

از دوره مرداد ماه پارسال تا امروز قیمت طلا و سکه حدود ۹ درصد، دلار معادل ۲۰ درصد، مسکن حدود ۲۵ درصد و کالاهای بادوام شامل خودرو و لوازم خانگی حدود ۵۸ درصد افزایش و در همین دوره شاخص بورس حدود ۱۵ درصد افت داشته است. اما آیا این عقب ماندگی، به معنای فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری در بورس است؟ در دیگر بازارها چطور، برای دلار، طلا و مسکن چه پیش‌بینی‌ای وجود دارد؟

در دوره پنج ماهه نخست امسال نیز طلا بیش از شش درصد، سکه بیش از ۱۳ درصد، دلار ۱۲ درصد و بورس حدود ۱۵ درصد بازدهی مثبت داشته است. در همین مدت مسکن حدود هشت درصد و کالاهای بادوام هم ۹ درصد بازدهی مثبت داشتند. این آمار هم نشان می‌دهد که بورس قدمی برای جبران عقب‌ماندگی خود برداشته است. اما آیا این روند ممکن است ادامه داشته باشد؟ اصلا چنین نگاهی به بازارها منطقی است؟

امروز، یکشنبه ساعت ۱۷ ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز در گفتگویی با محمد شاهرخی و میترا تاتاری، دو کارشناس بازارهای مالی به پیش‌بینی بازارها و بهترین روش برای سرمایه‌گذاری خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه زنده اینستاگرامی را ساعت ۱۷ یکشنبه ۳۱ مرداد در صفحه تجارت‌نیوز مشاهده کنند. سوالات خود در این باره را در زیر این خبر در بخش کامنت‌ها ثبت کنید تا کارشناسان برنامه به این سوالات پاسخ دهند.

برای مطالعه متن گفتگوی اینستاگرامی روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه گزارش پیش‌بینی بازارها در سال ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برای تجارت نیوز خیلی بده که با فریب مخاطب جذب کنه. زدید مصاحبه زنده بعد مطلب برای دیروزه!

  • ناشناس

    در کشور های پیش رفته که مسؤلین آنها به معنای واقعی کلمه دارای شایستگی هستند درصدی از سود را بعنوان مالیات اخذ و در امور مختلفی که موجب بهبود سطح زندگی مردم است هزینه می کنند.در این کشورها تورم زیر پنج درصد و برنامه ریزی برای آینده بسیار ساده است.در این کشور ها که در تصور مسؤلین دانشمند و پاکدست و غیر رانتی ما همگی کشورهای کافر و فاسدی هستند ،حقوق مردم با هزینه زندگی هماهنگی دارد.در ایران مسؤلین بدلیل بی سوادی و عدم شایستگی لازم در کشور تورم ایجاد میکنند و از این مالیات تورمی، مجدد مالیات میگیرند.در صورتی که باید خسارت بپردازند.مردم بخاطر بی کفایتی این عزیزان در صدد حفظ ارزش دارایی خود بر می آیند که به آنها دلال،سوداگر و محتکر گفته میشود و تمام تقصیر را گردن آنها می اندازند.قطعا کسانی که سرمایه دارند ترجیح میدهند سرمایه شان را به مکانی امن ببرند و اگر مالیات میدهند در رفاه باشند .و مهمتر اینکه روی ماه این مسؤلین را نبینند و سخنان گهربارشان را نشنوند.

  • ناشناس

    بیاورید بورس و بلند مدت سهام بخرید.سود شرکت های بورسی هرروزه است و محصولاتشان هر روز به فروش میرسد و به سود این شرکت ها اضافه میشود.اگر بلند مدت بخرید سود میکنید.در ضمن تورم هم هست

  • علي

    برای فرار از مالیاتهای مضاعف بهترین جا بورس است ضمنا بورس در کف قیمتی است و خیلی جای رشد خواهد داشت

  • ناشناس

    در اینکه بازار بورس بازار خوبی است شکی نیست اما مشکل این است که تیم اقتصادی برای نشان دادن کارایی خود، برای بورس تصمیماتی خواهند گرفت تا دانش خود را به رخ بکشند اما چون اقتصاد علم است و از شعار تبعیت نمیکند این بازار ناامن و رشد آن فرصتی برای فرار است .اما برای کسانی که در نوسانگیری حرفه ای هستند، فرصت خوبی برایشان فراهم است.در حقیقت بدلیل قوانین خلق الساعه و سخنان متناقض و غیر اقتصادی اقتصاد دانان تمام بازار ها یا در رکود هستند یا نوسان!!