کد مطلب: ۳۷۰۷۴۳

وزیر صنعت:

با محتکران کاغذ برخورد قانونی می‌شود

با محتکران کاغذ برخورد قانونی می‌شود

وزیر صنعت به افرادی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ خریدند اما در انبار و یا خارج از شبکه توزیع پخش آنها را پخش کرده‌اند، هشدار داد در آینده نزدیک شامل برخورد قانونی خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به افراد یا گروه‌‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ خریدند اما در انبار و یا خارج از شبکه توزیع پخش آنها را پخش کرده‌اند، هشدار داد در آینده نزدیک شامل برخورد قانونی خواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا رحمانی، وزیر صنعت و معدن و تجارت ظهر دوشنبه (۹ اردیبهشت ماه) پس از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب، در نمایشگاه حضور یافت و با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن جوادی رئیس سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار کرد.

در این دیدار وزرای صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات کاغذ در حوزه نشر را بررسی کرده و بر کنترل قیمت کاغذ تاکید کردند.

رحمانی همچنین در این بازدید ضمن بیان اهمیت حوزه چاپ، تامین کاغذ را اولویت اصلی وزارت صمت برای رفع مشکل اهالی چاپ و نشر دانست و تاکید کرد: وزارت صمت از هیچ کمکی که در حیطه وظایفش باشد برای حمایت از حوزه نشر دریغ نمی‌کند.

وی ادامه داد: موضوع کاغذ در حال حاضر مهمترین مطالبه فعالان حوزه چاپ است و ضروری است که کاغذ با قیمت مناسب در اختیار فعالان حوزه نشر اعم از کتاب و مجلات و… قرار بگیرد.

وی گفت: در سال گذشته دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در این راستا انجام داده بود و با اختصاص منابع، تا حدی مانع از بروز مشکلات اساسی در این حوزه شد اما به دلیل عدم توزیع مناسب امکانات و منابع، همچنان شاهد گرانی در این عرصه بودیم.

رحمانی مسئله عدم توزیع مناسب منابع و حمایت‌‌های دولت را نه فقط در حوزه کاغذ که در دیگر کالاها نیز تایید کرد و گفت: سعی داریم در سال ۹۸ علاوه بر تامین منابع با ارز نیمایی در مورد توزیع عادلانه منابع نیز اقداماتی انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارت صمت می‌‌تواند در زمینه اختصاص ارز، واردات و بقیه موارد به حوزه چاپ و نشر ورود کند اما در مورد تخصیص و نحوه توزیع کاغذ با ارز دولتی؛ وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران هستند که باید با همکاری یکدیگر آن را در مسیر مناسب هدایت کنند.

وی حوزه چاپ و فرهنگ را بستری دانست که تمام فعالیت‌‌های فرهنگی و علمی و حتی اقتصادی می‌‌تواند در قالب آن شکل بگیرند.

رحمانی در پایان یادآور شد: رونق تولید می‌‌تواند بستر لازم برای رونق حوزه فرهنگ را فراهم کند و ما نیز در تلاشیم تا مردم را به خرید کالاهای ایرانی و به خصوص کالاهای با فرهنگ ایرانی تشویق کنیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.