کد مطلب: ۵۷۶۵۶۹

با چه روشی می‌توان به دبی مهاجرت کرد؟

با چه روشی می‌توان به دبی مهاجرت کرد؟

در این مقاله، دیدی کلی نسبت به شرایط مهاجرت به دبی و امارات به دست می‌آورید و با راه‌های مهاجرت به این کشور آشنا خواهید شد.

امارات متحده عربی از لحاظ شاخص رفاه زندگی در رتبه‌ی ۴۲ جهانی قرار دارد. این رتبه‌بندی هر ساله بر اساس معیارهای مختلفی مانند سطح شادی، سلامتی، تحصیلات، محیط طبیعی، دسترسی به بازار و زیرساخت، امنیت، سرمایه اجتماعی و محیط سرمایه‌گذاری و خیلی موارد دیگر انجام می‌شود. این رتبه در سطح جهانی بسیار قابل قبول است. مخصوصا در خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس، رتبه‌ی بسیار بالایی به حساب می‌آید.

در این مقاله، دیدی کلی نسبت به شرایط مهاجرت به دبی و امارات به دست می‌آورید و با راه‌های مهاجرت به این کشور آشنا خواهید شد. این راه‌ها متنوع‌اند. در صورتی که شرایط مهاجرت به امارات را داشته باشید، به راحتی می‌توانید راه مناسب خود را پیدا کنید.

آیا مهاجرت به امارات خوب است؟

حدود سه چهارم جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل می‌دهند. از سرتاسر جهان از جمله خاورمیانه، آفریقا، شرق آسیا، جنوب آسیا، اقیانوسیه و حتی اروپا و نیم‌کره غربی جهان. اگر سری به لیست جمعیتی ملیت‌های مختلف در کشور امارات بزنید، با آمار جالبی مواجه خواهید شد.

شرایط زندگی و رفاه در امارات متحده عربی تا حد زیادی خوب است. دبی بزرگ‌ترین شهر امارات درآمد بسیار بالایی از صنعت گردشگری دارد و این یعنی با کشوری زیبا و دیدنی سر و کار دارید. به طور کلی، رضایت از زندگی در این کشور بالا است.

انواع روش‌ها برای مهاجرت به دبی و سایر شهرهای امارات

امارات برای رشد و پیشرفت اقتصادی، نیاز بسیاری به نیروی دارد و به همین خاطر روش‌های مختلفی برای مهاجرین در نظر گرفته است. شما می‌توانید از چند طریق به این کشور ثروتمند مهاجرت کنید:

از طریق کار

وضعیت کار در امارات خوب است؛ تا جایی که انگیزه بیشتر مهاجرین این کشور اهداف کاری است. شهرهای دبی و ابوظبی شهرهای پر رونق امارات هستند. میانگین درآمد معمولی در دبی ماهانه حدود ۲۱ هزار درهم است. به طور کلی محدوده حقوق در دبی حدوداً بین ۴۸۱۰ درهم (کمترین حقوق) تا ۹۹۰۰۰ درهم (بیشترین حقوق) است. مهم‌ترین دلایل کار در دبی برای ایرانیان، کسب درآمد و حقوق نسبتاً بالا در مقایسه با داخل ایران است.

اگر شرایط مهاجرت به دبی و سایر شهرهای امارات و قصد کار کردن در آنجا را داشته باشید، می‌توانید از طریق کار اقدام به مهاجرت کنید.

IMG 20210901 110654

از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه گذاری از روش‌های مورد علاقه بسیاری برای مهاجرت است. امارات، این امکان را برای این دسته از افراد فراهم کرده.

شما نیز اگر سرمایه مالی یا استعداد قابل عرضه‌ای برای سرمایه گذاری داشته باشید، می‌توانید از طریق سرمایه گذاری برای مهاجرت اقدام کنید. خرید ملک، ثبت شرکت و استفاده از سایر روش‌های سرمایه‌گذاری شما شرایط را برای زندگی شما و خانواده‌تان در امارات فراهم می‌کند.

از راه‌ تحصیل

امارات از لحاظ تحصیلات در رتبه ۴۹ جهانی قرار دارد. این کشور، به دانشجوهایی که بیشتر از ۱۸ سال سن دارند و از لحاظ تحصیلی در سطح شاخص و درخشانی باشند، ویزای ۵ ساله تحصیلی می‌دهد.

گرچه اگر دانشجوی برتر باشید، امکان مهاجرت به کشورهای بهتری برای شما مهیا است؛ امارات در مقایسه با ایران که در رتبه‌ی ۷۷ام قرار دارد، عملکرد بهتری از خود نشان داده. اگر قصد مهاجرت به کشور امارات را دارید، مهاجرت از طریق تحصیل پیشنهاد مناسبی برای شما است.

از طریق ازدواج

اگر قصد ازدواج با فردی تابع امارات را داشته باشید، می‌توانید به راحتی تابعیت بگیرید. شرایط گرفتن تابعیت وابسته به این که جنسیت شما چیست متفاوت است. اگر متقاضی آقا باشد، باید استطاعت مالی لازم را برای همسر خود ثابت کند. این شرط برای متقاضیان خانم لازم نیست. چرا که استطاعت مالی آنها در این کشور بر عهده همسر اماراتی آن‌ها است.

بهتر است به فکر گرفتن تابعیت از طریق ازدواج تقلبی نباشید. چون در صورتی که زندگی مشترک شما کمتر از ۳ سال عمر داشته باشد تابعیت از شما سلب خواهد شد. شما باید ازدواج واقعی و موفقی در امارات داشته باشید تا بتوانید از مزایای آن استفاده کنید.

از طریق فعالیت‌های ورزشی

یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی، اقدام از طریق فعالیت‌های ورزشی است. ورزشکارانی که می‌توانند در این کشور عنوان یک داور یا مربی، بازیکن و فرمان ورزشی خوش بدرخشند به وسیله عقد قرارداد با باشگاه‌های مختلف می‌توانند برای مهاجرت اقدام نمایند.

از طریق ویزای طلایی

یک برنامه مهاجرتی به نام ویزای طلایی امارات وجود دارد که از طریق آن می‌توان به مدت پنج الی ده سال در امارات زندگی کرد. مهاجرینی که بتوانند این ویزا را دریافت کنند می‌توانند یک زندگی عادی و بدون محدودیت داشته باشند و همانند سایر اتباع به فعالیت‌های تحصیلی و کاری بپردازند. این ویزا قابل تمدید است.

دریافت اقامت از طریق تولد

کودکی که از طریق ازدواج یک فرد اماراتی با فردی خارجی به دنیا بیاید، تابعیت این کشور را به دست خواهد آورد. با این حال، کودکانی که پدر و مادری نامعلوم دارند نیز شامل این قانون می‌شوند. در نتیجه اگر کودکی در این کشور به دنیا بیاید که پدر و مادر او نامعلوم‌اند و ملیت آن‌ها مشخص نیست از طریق اصل حق خون، اماراتی به حساب می‌آید.

رفتن به دبی و امارات با استفاده از ویزای توریستی

همه‌ی روش‌های قبلی ذکر شده زمانی کاربرد دارند که شما قصد زندگی طولانی مدت در دبی و امارات را داشته باشید. اگر تنها مشتاق دیدن این کشور و تجربه یک زندگی کوتاه مدت از آنجا را دارید می‌توانید با گرفتن ویزای توریستی اقدام به مسافرت کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.