کد مطلب: ۶۵۰۱۰۶

کم آبی و فرونشست زمین در کشور بحرانی شده است؟

کم آبی و فرونشست زمین در کشور بحرانی شده است؟

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: فرونشست زمین در کشور به مرحله بحران رسیده و باید زنگ خطر بحران کم‌آبی در کشور به صدا درآید.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، کم آبی و فرونشست زمین در کشور بحرانی شده است؟

صداوسیما نوشت، علیرضا قاری‌قرآن از ضرورت هم‌افزایی و تجمیع اطلاعات در باره نقشه کم‌آبی، فرونشست و بحران کم‌آبی در کشور خبر داد و گفت: برای کاهش مخاطرات فرونشست زمین، قوانین بالادستی برای مدیریت بحران تعیین کننده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات با بهره‌مندی از آن قوانین، مطالعات و راهکار‌هایی را ارایه کرده که برای کاهش مخاطرات نیاز است تا دستگاه‌های متعدد از سازمان زمین‌شناسی گرفته تا وزارت نیرو همکاریهایی، هم راستا داشته باشند.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین با تاکید بر اهمیت اتخاذ تصمیم‌گیری‌های جدی در سیاست‌های کلان کشور افزود؛ باید تدابیری اتخاذ و تصمیماتی عملیاتی شود تا آب‌های زیرسطحی کمتر مورداستفاده قرار بگیرد.

به گفته علیرضا قاری‌قرآن همچنین ضرورت دارد هم‌افزایی فعالیت‌های مرکز تحقیقات، وزارت جهاد کشاورزی در بخش کشاورزی و بررسی نوع استفاده از آب‌های زیرسطحی و میزان استفاده آن‌ها در مناطق مختلف، صورت گیرد.

قاری‌قرآن گفت: مشاهدات نشان می‌دهد که در فلات مرکزی فرونشست وضعیت حادی دارد. اما چنانچه بخواهد طبق بررسی‌های دقیق و نقشه‌بندی باشد باید این هم‌افزایی ایجاد شود و به جای بررسی نقطه ای، نقشه مناطق فرونشست ایجاد و به روز رسانی شود. وی تصریح کرد: نقشه مناطق دارای فرونشست در دست تهیه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.